سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکایی‌ها امروز از دستگیری وزیر فرهنگ عراق خبر دادند و خبرگزاری کویت اعلام داشت که وزیر مذکور خارج از عراق است و تلاش برای دستگیری وی آغاز شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری عربستان، منابع نزدیک به نیروهای آمریکایی اعلام کردند: نیروهای آمریکایی صبح سه‌شنبه5 تیر اسعد کمال الهاشمی، وزیر فرهنگ عراق را به اتهام حمایت از اقدامات تروریستی دستگیر کردند.

الهاشمی سومین وزیر فرهنگ عراق بعد از سقوط صدام است. احتمالا ارتش امریکا با انتشار بیانیه علت دستگیری وزیر فرهنگ عراق را اعلام خواهد کرد.

این درحالی است که خبرگزاری کویت به نقل از منابع دولت عراق گزارش داد: دولت عراق دستور توقیف وزیر فرهنگ عراق را صادر کرده است. به گفته‌ این مقامات دستور توقیف در پی اعتراف‌های برخی زندانی‌های عراقی مبنی بر دست داشتن الهاشمی و محافظانش در ترور دو تن از فرزندان مثال الآلوسی، از نمایندگان پارلمان عراق صادر شده است.

این مسوولان تصریح کردند: نیروهای عراقی و آمریکایی به ساختمان وزارت فرهنگ در بغداد حمله کرده و برخی از افراد محافظ وی را دستگیر کردند .

الهاشمی در حال حاضر در خارج از عراق است و تلاش‌ها برای دستگیری وی ادامه دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری کویت گزارش داد: روز دوشنبه در اثر انفجار بمبی در مسیر خودروی نیروهای آمریکایی در شرق بغداد یک سرباز آمریکایی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

براساس بیانیه‌ ارتش آمریکا نیروهای آمریکایی و عراقی طی عملیاتی دو تن از رهبران القاعده را در جنوب بغداد دستگیر کردند.

به موجب این بیانیه افراد دستگیر شده در حملاتی ناشی از انفجار بمب، دست داشته و با گروه جوخه‌های مرگ همکاری داشته‌اند.

سخنگوی طرح امنیتی بغداد نیز از دستگیری سه رهبر القاعده در منطقه‌ العامریه خبر داده است.

کد خبر 25185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز