شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع آمریکا که روز جمعه در سفری از پیش اعلام نشده به بغداد وارد شد، نارضایتی‌اش را از پیشرفت‌های اندک دولت عراق برای حل کردن درگیری‌ها میان گروه‌های متخاصم ابراز داشت.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن و بغداد گزارش داد، رابرت گیتس به خبرنگاران در پایتخت عراق گفت: «صادقانه بگویم، ما مأیوس شده‌ایم.»

به گفته وی، یکی از اهداف سفر او این است که دولت بغداد را زیر فشار گذارد تا از طریق وضع قانون‌هایی زمینه مقابله با این درگیری‌ها را فراهم آورد.

رییس پنتاگون گفت وضع کنونی عراق «تصویری در هم ریخته» است. در حالی که برخی دشمنان با خشونت با یکدیگر برخورد می‌کنند، در بعضی جاهای دیگر اماکن تفریحی و مغازه‌ها باز هستند.

گیتس در همین حال گفت که اطمینان زیادی به ژنرال دیوید پتراوس، فرمانده نظامیان آمریکا در عراق دارد و افزود: پتراوس کسی بود که می‌گفت باید اوضاع بد باشد تا بهبودی حاصل شود.

این چهارمین سفر گیتس به عراق پس از تصدی سمت وزارت دفاع آمریکا از دسامبر گذشته است.

در همین حال یک جنگنده نظامی اف -16 آمریکایی در عراق سقوط کرد. بنا به اعلام شبکه خبری سی.ان.ان خلبان این جنگنده نیز جانش را از دست داد. هنوز علت سقوط مشخص نشده است. این جت جنگنده وظیفه حمایت از نیروهای زمینی را بر عهده داشته است. نیروی هوایی آمریکایی در حال بررسی علت این صانحه است.

کد خبر 24402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز