دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه سرباز آمریکایی در حوادث روز دوشنبه 27 فروردین عراق به قتل رسیدند.

به گزارش آسوشیتد پرس یکی از این سربازان با انفجار یک بمب جاده‌ای در جنوب عراق کشته شد و سرباز دوم در درگیری‌های استان آشوب‌زده الانبار به قتل رسد. سومین سرباز نیز با حمله شبه نظامیان مسلح در جنوب بغداد کشته شد.

از سوی دیگر‌ ارتش آمریکا اعلام کرد: نیروهای آمریکایی امروز سه افسر پلیس عراق را در جریان حمله‌ای به رمادی به اشتباه کشتند.

این حادثه در خلال عملیاتی به منظور هدف قرار دادن اعضای القاعده در عراق در شهر رمادی واقع در 115 کیلومتری غرب بغداد رخ داد.

ارتش آمریکا گفت: نظامیان آمریکایی افراد مسلح را که گمان می‌رفت شبه نظامی باشند با سلاح سبک مورد هدف قرار دادند و بعدا مشخص شد این افراد افسران پلیس عراق هستند.

در همین روز 13 سرباز دیگر عراقی نیز در حمله تروریست‌ها در موصل به قتل رسیدند.

تظاهرات در بصره
آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد: به رغم درخواست مقامات عالی‌رتبه‌ دولت عراق برای لغو اعتراضات خیابانی در بصره، هزاران عراقی ناراضی از خدمات ناکافی در این شهر، امروز در خیابان‌های بصره تظاهرات مسالمت آمیزی را برپا کرده و استعفای استاندار بصره را خواستار شدند.

حدود سه هزار تظاهر کننده در نزدیکی مسجد در بصره تجمع کرده و سپس تا چند صد متری دفتر استاندار بصره که توسط نیروهای پلیس عراق محاصره شده بود، پیش رفتند.

تعداد کمی از تظاهر کنندگان سلاح‌های سبک در دست داشتند.

بر روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود: ما استعفای استاندار بصره را خواهانیم. ما از دولت عراق می‌خواهیم او را برکنار کند.

تظاهر کنندگان پس از چند ساعت متفرق شده و برگزاری تحصن سه روزه در مقابل دفتر استانداری بصره که از ساعت 8 صبح فردا آغاز می‌شود را خواستار شدند.

آنها اعلام کردند، در صورتی که به درخواست‌شان توجهی نشود اعتصاب سه روزه‌شان تمدید می‌شود. بصره دومین شهر بزرگ عراق است. این تظاهرات در حالی به انجام رسید که نوری المالکی نخست وزیر عراق از رهبران سیاسی و مذهبی در بصره خواسته بود تا این تظاهرات را لغو کنند و آنها نیز قول عدم برگزاری این تظاهرات را به نخست وزیر عراق داده بودند.

کد خبر 19741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز