همشهری آنلاین: صلیب سرخ اعلام کرد: در آخرین سال جنگ عراق بیش از 100 هزار خانواده عراقی منازل خود را ترک کرده‌اند.

به گزارش ال موندو، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد: شرایط امنیتی در عراق به حدی وخیم‌شده که 106 هزار خانواده از فوریه سال 2006، در این ماه علیه یکی از بزرگترین مراکز بهداشتی عراق عملیاتی تروریستی انجام گرفت، خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند.

دو سوم مردمی که خانه خود را به دلیل وخامت شرایط امنیتی ترک کرده‌اند، زنان و کودکان هستند.پیر کراهنبول مسوول عملیات صلیب سرخ عمده مشکلات عراق را در ناامنی، محدودیت‌های موجود در عراق برای دسترسی به پزشک و نبود ذخایر کافی آبی و غذایی عنوان کرد.

کراهنبول اما رقم آمار تلفات روزانه‌ که بالغ بر 100 نفر برآورد شده را تایید نکرد. گفته می‌شود به دلیل خشونت‌های جاری در عراق روزانه دست کم 100 نفر کشته می‌شوند. منابع سازمان ملل و سازمان‌های بشر دوستانه اعلام کرده‌اند که به دلیل شرایط حاکم بر عراق نمی‌توان مدارک دقیقی از میزان تلفات در این کشور ارائه داد.

با این وجود کراهنبول تأیید کرد که خطرناک‌ترین منطقه‌ای که صلیب سرخ در آن به انجام عملیات می‌پردازد عراق است.

این مسئول صلیب سرخ به نکته اشاره کرد که پزشکان در عراق تحت شرایط تهدیدآمیزی به کار مشغول هستند و برآورد می‌شود که دست‌کم نیمی از پزشکان عراقی از زمان آغاز جنگ علیه عراق به رهبری آمریکا، و طی چهار سال گذشته کشور را ترک کرده‌اند.

کد خبر 19353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز