شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اجساد 14 پلیس عراقی روز جمعه 2 مارس(11 اسفند) در منطقه‌ای واقع در شمال شرق بغداد پیدا شدند.

به گزارش آسوشیتد پرس، این اجساد پس از آن پیدا شدند که گروهی وابسته به القاعده اعلام کرده بود:تعدادی از نیروهای امنیتی به دلیل تعرض به یک زن از سوی این گروه ربوده شده‌اند.کشتار این افراد در استانی از استان‌های اطراف بغداد رخ داده بود.

ژنرال عبدالکریم خلف یکی از سخنگویان وزارت کشور عراق در این باره اعلام کرد:این اجساد جمعه بعد از ظهر در استان دیاله پیدا شدند.این افراد زمانی که به سمت خانه خود می‌رفتند ربوده شدند.

روز پنج شنبه یکی از گروه‌های وابسته به القاعده در وب سایتی اعلام کرده بود که 18 نفر از کارکنان وزارت کشور(عراق) در استان دیاله ربوده شده‌اند.

این گروه در پیام اینترنتی بعدی خود مدعی شده بود که دادگاهی متعلق به این گروه این 18 نفر را به اعدام محکوم کرده و متعاقبا تصاویری از اعدام محکومین در نواری ویدئویی انتشار خواهد یافت.پس از آن نیز تصاویری از 18 مرد به نمایش درآمد که چشمان آن‌ها را با چشم بند بسته بودند وهفت نفراز آنان یونیفورم نظامی پوشیده بودند.

ژنرال خلف اما با ابراز تردید درباره این مساله که این اجساد پیدا شده متعلق به همان افرادی باشند که در روز پنجشنبه ربوده شده بودند، می‌گوید:ما اجساد 14 نفر از نیرو‌های پلیس را یافته‌ایم، اما هیچکدام آن‌ها از افرادی نیستند که در تصاویر وب سایت به نمایش درآمده بودند.پلیس دیاله نیز به ما اعلام کرده است که از هویت افرادی که در سایت اینترنتی به نمایش درآمده‌اند بی اطلاع است.

با این حال ژنرال خلف القاعده را مسوول کشتار افرادی دانست که اجسادشان به تازگی پیدا شده است و اعلام کرد که مقامات عراقی برای یافتن مسببین کشتار این افراد تلاش خواهد کرد.

کد خبر 16990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز