دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تداوم عملیات خشونت‌بار در عراق روز دوشنبه دهم اردیبهشت منجر به قتل و جراحت 73 تن در نقاط مختلف این کشور شد.

به گزارش آسوشیتدپرس تنها بر اثر برخورد یک خودروی بمب‌گذاری شده با ایست بازرسی در منطقه‌ سنی‌نشین بغداد چهار تن، ازجمله دو نیروی ویژه، کشته و 10 تن دیگر مجروح شدند.

یک عامل عملیات انتحاری با انفجار خودرویی در خارج از مقر پلیس در غرب بغداد پنج تن را کشته و 12 تن دیگر را مجروح کرد.

این حمله به رغم تدابیر امنیتی ویژه و حضورگسترده نیروهای عراقی و آمریکایی در خیابان‌های بغداد رخ داد.

در رخدادی دیگر بر اثر انفجار یک بمب جاده ای در غرب بغداد یک غیر نظامی کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

پلیس بغداد هم‌چنین گفت: افراد مسلح یک سرتیپ بازنشسته‌ ارتش صدام را در خودرویش در جنوب غربی بغداد کشتند.

در موصل نیزدر یک منطقه سنی نشین این شهر بر اثر برخورد یک خودروی بمب‌گذاری شده با گشتی پلیس یک پلیس کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

همچنین با  انفجار یک بمب جاده‌ ای دیگر در منطقه‌ الدوره یک غیر نظامی کشته و دو غیر نظامی دیگر مجروح شدند.

پلیس عراق نیز در تیراندازی شبانه به افراد مسلح در موصل چهار تن را کشت.

پلیس عراق هم‌چنین اعلام کرد: بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بصره پنج تن کشته و 10 تن مجروح شدند.

دو خودروی بمبگذاری شده دیگر در این منطقه یافته و توسط پلیس خنثی شد.

ارتش آمریکا هم‌چنین اعلام کرد: در حمله‌ی مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی به منطقه‌ی شیعه نشین کاظمیه در شمال عراق که با هدف دستگیری شبه‌نظامیان در این منطقه صورت گرفت، یک سرباز عراقی و هشت فرد مسلح کشته شدند.

افسران پلیس عراق در منطقه اعلام کردند: هدف از این حمله دفتر صدر در کاظمیه بود و نیروهای محافظ این دفتر با نیروهای عراقی و آمریکایی درگیر شدند.

مقتدا صدر: نقاشی‌های ضد اشغالگری بکشید

از سوی دیگر صدر از عراقی‌ها خواست تا بر روی دیوار بتونی ساخته شده در سراسر بغداد نقاشی‌هایی بکشند که نشان دهنده‌ی صورت زشت ارتش آمریکا در عراق باشد.

صدر در بیانیه‌‌ای از دفترش اعلام کرد: من از شما می‌خواهم تابلوی فوق‌العاده ای را طراحی کنید که بیانگر زشتی و ماهیت تروریستی این اشغالگران و نفاق و بمبگذاری‌ها و خونریزی‌هایی که برای عراقی‌ها به ارمغان آورده‌اند، باشد.

وی افزود: تمدن عراق و زشتی اشغالگران را بکشید. صورت روشنی از عراق و صورت زشتی از اشغالگران را تصویر کنید. با قلم‌موها و مدادهایتان رنجی را که از این اشغالگران متحمل شده‌اید، فقر و دزدی حقوقتان را بکشید، زنده باد دست‌هایی که واقعیت و بی‌عدالتی و وظایف دولت را به تصویر می‌کشد.

نیروهای آمریکایی و عراقی در حال ساخت این دیوار در اطراف و بین برخی مناطق بغداد به منظور محافظت از ساکنان در برابر خشونت‌های فرقه‌یی هستند.

افزایش شمار کشته‌های آمریکایی

به گزارش ایسنا خبرگزاری رویتر به نقل از ارتش آمریکا اعلام کرد: چهار سرباز آمریکایی در بغداد کشته شده و بدین ترتیب شمار کشته‌های آمریکا در عراق در ماه آوریل به بیش از 100 تن رسید.

ارتش آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: بر اثر انفجار یک بمب جاده‌ ای در شرق بغداد سه سرباز آمریکایی و یک مترجم عراقی کشته شدند. یک سرباز آمریکایی نیز با شلیک گلوله در شرق بغداد کشته شد.

وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد: یک سرباز انگلیسی در جریان گشت زنی معمولی در بصره واقع در جنوب عراق کشته شد.

در بیانیه‌ی ارتش انگلیس آمده است: این سرباز انگلیسی از خودرویش خارج شده و در حال انجام فعالیت‌های معمولی بود که هدف قرار گرفته شد.

بدین ترتیب شمار تلفات نیروهای انگلیسی در عراق به 146 تن رسید.

کد خبر 20842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز