یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش‌ آمریکا در یک اقدام کم سابقه با برای حمله به محله‌ای در جنوب بغداد از توپخانه استفاده کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس نیروهای به رهبری آمریکا صبح امروز (یکشنبه) از حمله‌ی توپخانه‌یی در بغداد استفاده کردند که پایتخت را با انفجارهای مهیب لرزاند.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، توپخانه‌ ارتش پایگاه فعالی در نزدیکی پایگاه نظامی راشد عراق در جنوب بغداد را مورد هدف قرار داد اما هیچ جزییات بیشتری در این باره ارایه نکرد.
اظهارات در حالی بیان شد که خبرگزاری رویتر از وقوع چندین انفجار مهیب در بغداد خبر داد.

در همین حال به گزارش ایسنا امدادرسانان عراقی اعلام کردند تعداد تلفات حادثه خودروی بمبگذاری شده در کربلا به 63 تن رسید. این مقامات تعداد مجروحان را نیز 170 تن بر شمردند.

سخنگوی مرکز بهداشت کربلا گفت: بسیاری اجساد تکه تکه شده‌ی ناشناس در میان خرابه‌های به جا مانده از این انفجار یافت شده که احتمالا خبر از تلفات بیشتر این انفجار دارد.

نوری المالکی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای در واکنش به این حمله گفت: دو خطر عراق را تهدید می‌کند القاعده و طرفداران صدام، دیکتاتور سابق عراق.

ارتش آمریکا نیز از کشته شدن 9 سرباز دیگرش در عراق خبر داد.

فرماندهی آمریکا در بغداد گزارش داد: درگیری‌ها و بمبهای کنار جاده‌ای عامل کشته شدن هفت سرباز آمریکایی و دو تفنگدار دریایی آمریکا طی دو روز خشونت در عراق بود که آمار تلفات نیروهای آمریکایی را در ماه جاری (آوریل) به 91 تن رساند.

ماه آوریل تاکنون در رده‌ مرگبارترین ماه ها برای نیروهای آمریکایی از مارس 2003 در مکان هفتم جای گرفته است.

در همین حال یک منبع پلیس آگاه در بغداد اعلام کرد: بر اثر انفجار یک بمب جاده‌ای در جنوب عراق سه عراقی کشته و هشت تن دیگر مجروح شدند.

این منبع به خبرگزاری شینهوا گفت: این بمب جاده‌ای در منطقه زعفرانیه منفجر شد.

از سوی دیگر خبرنگار عراق در منطقه‌ اعظمیه به نقل از شاهدان عینی و حاضر در این منطقه اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق با هجوم به قهوه‌خانه‌ای در این منطقه 25 عراقی غیر مسلح که از سکنه‌ی محلی بودند را دستگیر کرده‌اند.

سالم العبیدی، خبرنگار عراقی که یکی از شاهدان عینی این ماجرا و از اهالی اعظمیه بود، در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: نیروهای امنیتی عراق بلافاصله پس از دستگیری این 25 نفر در ملا عام و در حضور تمامی اهالی منطقه اعظمیه چشم پنج تن از این افراد را بسته و آنها را آزاد کردند و از آنها خواستند که با سرعت از محل دستگیری خود دور شوند.

عبیدی افزود: دقایقی نگذشت که نیروهای امنیتی به سوی این افراد چشم بسته شلیک کردند و باید در کمال تعجب و شرمساری بگویم این اقدام نیروهای عراقی چیزی شبیه به فیلم‌های گانگستری بود.

وی هم چنین تاکید کرد: در حال حاضر این اقدام نیروهای امنیتی عراق خشم مردم اعظمیه را بر انگیخته است و صدها تن از مردم این منطقه در اعتراض به این اقدام نیروهای امنیتی عراق تظاهراتی را برگزار کرده‌اند.

پلیس عراق هم چنین اعلام کرد، به دنبال کشف کامیون حامل مواد منفجره منع رفت و آمد در منطقه‌ی سامرا اعمال شد. "دولت اسلامی القاعده در عراق" طی بیانیه‌ای اعلام کرد این کامیون‌ها متعلق به این گروه است.

کد خبر 20754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز