چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

هشهری آنلاین: عملیات گسترده‌ نیروهای آمریکایی و عراقی علیه مواضع و مخفیگاه‌های گروه القاعده در استان دیاله در شمال بغداد همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه‌ العربیه، ارتش آمریکا روزچهارشنبه (30خرداد) با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ادامه‌ عملیات گسترده‌ نظامیان آمریکایی و نیروهای عراقی علیه مواضع و مخفیگاه‌های گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق" وابسته به تشکیلات القاعده در استان دیالی اعلام کرد که در جریان این عملیات تا کنون 30 شبه نظامی کشته و مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره کشف و ضبط شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: در جریان عملیات مذکور چهار بمب بزرگ در داخل یک منزل در استان دیالی و 10 بمب دیگر دفن شده در زیر زمین شناسایی و ضبط شد.

در این عملیات گسترده حدود 7500 سرباز آمریکایی و 2500 سرباز عراقی مشارکت دارند و این عملیات به مراتب از عملیات انجام شده در فلوجه در نوامبر سال 2004 گسترده‌تر است.

این در حالی است که هزاران تن از طرفداران القاعده و گروه‌های شبه نظامی در استان الانبار حضور دارند.

ارتش آمریکا همچنین در بیانیه‌اش آورده است: انفجار یک بمب در نزدیکی گشتی نیروهای آمریکایی در استان دیالی به کشته شدن یک سرباز آمریکایی و مجروح شدن دو تن دیگر منجر شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: یک سرباز آمریکایی دیگر نیز در اثر انفجار یک بمب در مسیر گشتی این نیروها در جنوب بغداد کشته و سه تن دیگر مجروح شدند به این ترتیب آمار سربازان کشته شده‌ آمریکایی در عراق از ماه مارس 2003 تاکنون به 3530 تن رسید.
ادامه درگیری با نیروهای مقتدا صدر

درگیری‌ها در شهرک الناصریه‌ عراق نی بین نیروهای ارتش المهدی (بازوی نظامی گروه مقتدا صدر) و نیروهای عراقی و نیروهای آمریکایی همچنان ادامه دارد.

این درگیری‌ها تا کنون 35 کشته و 150 مجروح بر جای گذاشته است.

در همین حال، بنا به گزارش منابع خبری، شمار تلفات انفجار کامیون بمب گذاری شده در نزدیکی مسجد الخلانی بغداد به 78 کشته و 224 مجروح رسید که حدود 9 زن نیز در بین کشته شدگان حضور دارند.

این کامیون بمب‌گذاری شده که توسط یک عامل انتحاری هدایت می‌شد، با اصابت به مسجد الخلانی در مرکز بغداد منجر شد.

کد خبر 24735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز