همشهری آنلاین: ادوارد اسنودن افسر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا برای شهادت در باره شنود مکالمه های تلفنی خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ازسوی سازمان های اطلاعاتی آمریکا اعلام آمادگی کرد.

ادوارد اسنودن

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، هانس کریستیان اشتروبل نماینده پارلمان آلمان روز جمعه درمسکو پس ازدیدار با اسنودن گفت: ادوارد اسنودن آماده است با کارکنان سازمان دادستانی کل یا کمیسیون پارلمانی آلمان دیدار و در باره شنود مکالمه های تلفنی خانم مرکل شهادت دهد.

وی افزود: اسنودن برای کمک به روشن شدن وضعیت آمادگی دارد وباید شرایط برای چنین کاری را مهیا کرد وگفت وگوی طولانی با وی دراین باره داشتیم.

اشتروبل گفت: ازاظهارات اسنودن چنین برداشت کردم که اطلاعات بسیار زیادی در باره شنود مکالمه های تلفنی و جاسوسی در اختیار دارد.

مساله شنود مکالمه های تلفنی صدراعظم آلمان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا که به دنبال انتشار اطلاعات محرمانه اسنودن در روزنامه انگلیسی گاردین بروز کرد، به جنجال بزرگی در روابط برلین و واشنگتن تبدیل شده است.

در گزارش این روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از اسنودن از شنود مکالمات تلفنی 35 نفر از رهبران کشورهای مختلف جهان از سوی سازمان سیا خبر داده شده است.

ادوارد اسنودن کارمند سابق سیا وآژانس امنیت ملی آمریکا ماه ژوئن گذشته به روسیه پناهنده شده است.

کد خبر 237116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز