همشهری آنلاین: انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا در ژنو نیز اقدام به جاسوسی کرده است، نمایندگان مجلس شورای ملی سوییس را بر آن داشته تا برای روشن شدن این موضوع تلاش کنند.

نمایندگان مجلس سوییس خواستار دیدار با اسنودن شدند

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای ملی سوییس می خواهند با ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت آمریکا ملی که اقدام به افشای اقدامات جاسوسی در کشورهای اروپایی از جمله سوییس کرده و هم اکنون در روسیه بسر می برد، دیدار کنند.

روزنامه سوییسی تاگس آنزیگر خبر داده است که کارلو سوماروگا نماینده مجلس شورای ملی از حزب سوسیال دمکرات برای فراهم کردن امکان این دیدار گام هایی را برداشته است.

اسنودن که در روسیه بسر می برد روز گذشته با انتشار نامه ای اعلام آمادگی کرد که حاضر است در کشورهای مختلف درباره جاسوسی آمریکا در کشورهای دیگر گزارش بدهد.

وی تاکید کرده که به عنوان مامور سابق سازمان امنیت آمریکا شاهده بوده که چگونه این کشور همه قوانین بین المللی را نقض کرده است.

پیش از این یک نماینده حزب سبز در مجلس آلمان با اسنودن در روسیه دیدار کرده بود.

کارلو سوماروگا نماینده مجلس شورای ملی سوییس دیدار این نماینده آلمان با اسنودن را با دقت دنبال کرده است.

البته سوماروگا نمی خواهد به تنهایی با اسنودن دیدار کند بلکه می خواهد یک هیاتی از مجلس با حضور در روسیه با او دیدار و گفت و گو کند.

لوکاس رایمن و لوتسی اشتام دو نفر از نمایندگان مجلس شورای ملی از حزب مردم نیز ابراز علاقه کرده اند که با اسنودن دیدار کنند.

وکیل سوییسی اسنودن تاکید کرده که اسنودن بعنوان مامور سازمان سیا برای مدتی در سوییس بوده و بخوبی می داند که چگونه آمریکا در این کشور جاسوسی می کرده است.

کد خبر 237465
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز