همشهری آنلاین: حرف این روزها جاسوسی و شنود آمریکا از دنیاست و همه هم از این بابت عصبانی هستند، غیر از یونان که با تکیه بر خرد باستانی خود می‌گوید: کاری که آنها می‌توانند بکنند، ما از مدت‌ها پیش کرده‌ایم.

Theodoros Pangalos

اشپیگل آنلاین گزارش داد، خبرگزاری یونانی EYP به نقل از تئودوروس پانگالوس (Theodoros Pangalos)، وزیر امور خارجه اسبق این کشور نوشته که ظاهرا شنود مکالمات تلفنی دیپلمات‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در یونان امری عادی بوده است.

وی روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای رادیویی با شبکه "Vima FM" این راز را فاش کرده و می‌گوید: "از این بابت خیلی خوشحال بودم که از خبرگزاری یونان صحبت‌های سفیران آمریکا را در آتن با همتایان خود و همچنین مرکزشان در آمریکا شنود می‌کردم."

برای این وزیر اسبق، به طور خاص کلماتی که دیپلمات‌های آمریکایی استفاده می‌کردند، جالب بوده است. وی گفت دیپلمات‌های آمریکا در صحبت‌های خود "عباراتی را که برای نوجوانان مناسب نیست" درباره او و سیاست‌هایش به کار می‌بردند. مثال می‌خواهید؟ وی از مصاحبه شنود شده از آمریکایی‌ها به زبان انگلیسی نقل قول کرد: "این پانگالوس عوضی چه غلطی می‌کند؟"

پانگالوس معتقد است این شنودها دستاورد چندانی نداشت. یونانی‌ها چیزی بیش از آنچه به طور کلی درباره سیاست آمریکا می‌دانستند، اطلاعات دیگری نصیب‌شان نشده است.

او سال‌های 1996 تا 1999 وزارت امور خارجه یونان را بر عهده داشت.

کد خبر 236870
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز