همشهری آنلاین: نتایج اولیۀ انتخابات پارلمانی سوئیس حاکی از پیروزی چشمگیر احزاب راست این کشور دارد.

احزاب ضدمهاجر و ضد اتحادیۀ اروپا پیروز انتخابات سوئیس شدند

به گزارش يورونيوز به نقل از خبرگزاری ها، حزب اتحاد دموکراتیک میانه(UDC) یازده کرسی نسبت به پارلمان پیشین بیشتر کسب کرده و به این ترتیب، جمع نمایندگان این حزب به ۶۵ نماینده در مجلس این کشور می رسد. این رقم نزدیک به یک سوم پارلمان است و با توجه به حضور دیگر احزاب راست گرا و محافظه کار، احتمال ائتلاف این احزاب می رود.

حزب سوسیالیست که دومین حزب سیاسی این کشور به شمار می آید، دو کرسی از دست داده و در مجلس جدید ۴۶ کرسی را از آن خود کرده است.

تونی برونر، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک میانه می گوید: «می توانم بگویم که مردم سویس مسالۀ مهاجرت را در مرکز انتخابشان قرار داده اند و در این باره با دیگر احزاب و دولت موافق نیستند. ما می دانیم که چطور این بحران مهاجرت را کنترل کنیم در حالیکه دیگران طوری رفتار می کنند که انگار هیچ مشکلی وجود ندارد.»

موضوعاتی نظیر مهاجرت و خطر افزایش حضور مسلمانان در این کشور از جمله مسائلی است که این حزب در تبلیغات انتخاباتی خود بر آنها تاکید می کرد.

یکی از شهروندان شهر برن می گوید: «من ترجیح می دهم در کشوری زندگی کنم که همبستگی و انسانیت به جای سرکوب و محدودیت در آن وجود داشته باشد.»

شهروند دیگری نیز می گوید: «جالب خواهد بود که ببینیم این انتخابات چه تاثیری به روی تصمیمات در مورد اجرای طرح ضدمهاجرت خواهد داشت اما من فکر می کنم هنوز زود است که در این مورد اظهار نظری صورت بگیرد.»

حزب اتحاد دموکراتیک میانه همچنین مخالف اتحادیۀ اروپاست. معاون این حزب تاکید کرده است برای ادامۀ کار به روی این دو موضوع با حزب راستگرای لیبرال سوئیس متحد خواهند شد.

با وجود اینکه هنوز موج مهاجران به سوئیس با حجم مهاجران در اتریش و آلمان قابل مقایسه نیست اما به نظر می رسد احزاب راست افراطی این کشور از هم اکنون برای جلوگیری از ورود مهاجران متحد شده اند.

در یک نظرسنجی که پیش از این انتخابات صورت گرفته بود، ۴۸ درصد از مردم سوئیس اهمیت مسالۀ مهاجران را بیشتر از اهمیت رابطه با اتحادیۀ اروپا عنوان کرده بودند.

پارلمان سوئیس قرار است روز نهم دسامبر، نخست وزیر را انتخاب خواهد کرد.

کد خبر 310944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha