همشهری آنلاین: کمیسیون اطلاعاتی سنای آمریکا روز پنجشنبه با پیش نویس اصلاحیه قوانین نظارت بر فعالیت دستگاه های اطلاعاتی آمریکا موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛این پیش نویس که تصویب آن در سنا، نخستین مرحله از یک فرآیند طولانی بررسی افشاگری های ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در کنگره این کشور محسوب می‌شود، قطعا در ماه های آینده با موانع زیادی در دیگر بخش های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا مواجه خواهد شد زیرا اصلاح طلبان در نظر دارند جمع آوری گسترده اطلاعات شخصی افراد توسط آژانس امنیت ملی آمریکا را ممنوع اعلام کنند.

در این پیش نویس که دایان فاینستاین نماینده دمکرات یکی از طراحان اصلی آن است، در بطن دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی که مسئولیت تایید یا رد برنامه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا را بر عهده دارد، منصبی ایجاد می‌شود که مقام مسئول آن، از این صلاحیت قانونی برخوردار است که در دادگاه‌ها، در مقابل دولت قرار بگیرد و از شاکی دفاع کند.

این اقدامات همگی در جهت شفافیت بیشتر انجام می‌شود و به عنوان مثال، از دستگاه‌های اطلاعاتی خواسته شده است هر نوع نقض قوانین توسط تحلیلگران خود را به کنگره گزارش کنند.

اما در عین حال، در پیش نویس مزبور، دستوری برای پایان یافتن جمع آوری اطلاعات مرتبط با مکالمات تلفنی در گذشته از طریق اپراتورهای آمریکایی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا صادر نشده است.

کد خبر 237090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز