پاریس - وزش تندباد پاییزی که از یکشنبه شب گذشته در بخش هایی از شمال غرب فرانسه آغاز شده زندگی عادی ساکنان این مناطق را با اختلال مواجه کرد.

تندباد شدید زندگی ساکنان شمال غرب فرانسه را مختل کرد

به گزارش ایرنا، اداره هواشناسی فرانسه روز دوشنبه اعلام کرده است که بر اثر وزش اولین باد شدید پاییزی که سرعت آن در برخی از مناطق به 137 کیلومتر درساعت می رسید، باعث قطع شدن برق شهری 65 هزار خانوار ساکن در مناطقی از شمال غرب فرانسه شده و زندگی عادی ساکنان را با اختلال مواجه کرده است.

اکیپ های امدادی جهت یاری رسانی به خانوارهای نیازمند عازم محل توفان زده شده اند.

براین اساس، وزش باد شدید که بویژه در مناطق نورماندی و برتانی در شمال غرب فرانسه محسوس تر بود همچنین باعث اختلال در تردد جاده ای، ریلی و همچنین دریایی در این بخش از خاک فرانسه شده است.

اداره هواشنایی فرانسه برای سه منطقه از شمال غرب کشور وضعیت ˈ اضطرار نارنجیˈ اعلام کرده است.

هنوز گزارشی از خسارات جانی احتمالی ناشی از این تندباد که از سوی اداره هواشناسی فرانسه ˈکریستینˈ عنوان شده، دریافت نشده است.

اداره هواشناسی فرانسه اعلام کرد که این تندباد که بخش هایی از مناطق جنوب انگلیس را نیز درنوردیده، بیشتر در مناطق نورماندی، برتانی و شمال غرب فرانسه متمرکز بود و در برخی دیگر از مناطق کشور نیز رخ داد.

وزش این تندباد پاییزی در این مناطق از خاک فرانسه همچنین تردد کشتی های مسافری در مسیر ˈکالهˈ و ˈانگلیسˈ را در بامداد روز دوشنبه تعلیق کرد.

تندباد همچنین به دلیل شکستن تعدادی از درختان این مناطق باعث تعطیلی تردد قطارهای عادی مناطق ˈدوئهˈ و ˈآرراسˈ در شمال غرب این کشور شد.

همچنین در پی این رخداد اختلال در حرکت عادی قطارهای سریع السیر در این مناطق بوجود آمده و باعث تاخیر و اختلال چند ساعته در برنامه روزانه شد.

وزش تندباد که در استان ˈایل دو فرانسˈ به مرکزیت پاریس نیز محسوس بود همچنان در بخش هایی از خاک فرانسه ادامه داشته و باعث شده که اداره هواشناسی در 10 منطقه از این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.

توفان سنت جود جان سه نفر را در انگلیس گرفت

 توفان سنت جود که از شب گذشته نیمه جنوبی انگلیس را درنوردیده، تاکنون باعث مرگ حداقل سه نفر شده است.

به گزارش ایرنا، این توفان که با بارش شدید باران همراه بود، شب گذشته با سرعتی حدود 120 کیلومتر در ساعت از سمت اقیانوس اطلس وارد جزیره انگلیس شد و بسرعت نیمه جنوبی این کشور را درنوردید.

بر اثر این توفان که به گفته کارشناسان سازمان هواشناسی انگلیس در برخی مناطق ساحلی، سرعت آن تا 150 کیلومتر در ساعت نیز می رسید، صدها درخت شکسته شد و نظام حمل و نقل در مناطق جنوبی مختل گردید.

یک نوجوان 14 ساله شب گذشته در منطقه ساسکس شرقی در دریای توفان زده غرق شد. هنوز جسد این نوجوان کشف نشده است.

یک دختر 17 ساله نیز بامداد روز دوشنبه در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس بر اثر سقوط درخت جان خود را از دست داد. به گفته پلیس این درخت بر روی یک خانه پیش ساخته که این دختر نیز در آن خواب بود، سقوط کرد و باعث تخریب آن شد.

گزارش دیگری از پلیس حاکی است یک مرد 50 ساله صبح امروز در منطقه واتفورد واقع در شمال لندن بر سر سقوط درخت بر روی یک دستگاه خودرو سواری کشته شد.

توفان و باران شدید که از شب گذشته نیمه جنوبی انگلیس را درنوردیده، باعث لغو دهها پرواز و توقف حرکت قطارها شده است. فرودگاه بین المللی هیثروی لندن از شب گذشته تاکنون حدود 130 پرواز را لغو کرده است. دیگر پروازها نیز با تاخیر انجام می شود.

فرودگاه های سیتی، گت ویک، لوتون و استنستد در حومه لندن نیز از ایجاد اختلال در پروازهای خود خبر داده و از مسافران خواسته اند که قبل از حرکت به سمت فرودگاه، از انجام پرواز خود مطمئن شوند.

تقریبا تمامی شرکت های حمل و نقل ریلی نیز از شب گذشته تا صبح امروز به دلیل توفان و سقوط درختان بر روی خطوط راه آهن، سرویس های خود را در مناطق جنوبی انگلیس متوقف کردند.

لغو و تاخیر در حرکت قطارها، مسافرت صدها هزار نفر از کسانی را که همه روزه از شهرهای دیگر و مناطق اطراف به پایتخت می آیند، تحت تاثیر قرار داده است.

شرکت قطارهای بین المللی یورو استار نیز از شب گذشته سرویس های خود میان لندن - پاریس و لندن - بروکسل را متوقف کرد و به گفته مقامات این شرکت هم اکنون قطارهای بین المللی حرکت خود را با تاخیر آغاز کرده اند.

تعدادی از جاده ها و پل ها نیز به خاطر جاری شدن سیل و سقوط درختان مسدود شده و پلیس و سازمان های امدادی از مردم خواسته اند از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

سقوط درختان باعث قطع برق در برخی مناطق جنوب شرقی و جنوب غربی انگلیس شده و بر اساس اعلام شبکه توزیع برق این کشور، در حال حاضر بیش از 260 هزار خانه در این مناطق برق ندارند.

به گفته کارشناسان توفان سنت جود تا ساعاتی دیگر با عبور از کانال مانش و دریای شمال مناطقی از دانمارک، فرانسه و آلمان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

کد خبر 236701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز