تهران - ایرنا- محبوبیت ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه در ماه نوامبر با ۳ درصد کاهش به ۲۰ درصد یعنی پائین ترین سطح محبوبیت یک رییس جمهوری فرانسه از زمان تاسیس جمهوری پنجم در سال ۱۹۵۸، رسید.

 محبوبیت رییس جمهوری فرانسه به پائین ترین حد رسید

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس نظر سنجی که توسط موسسه ایفوب انجام شد و روزنامه لودیمانش روز یکشنبه آن را منتشر کرده، محبوبیت اولاند طی ماه جاری میلادی تا حد بی سابقه ای در تاریخ جمهوری پنجم، کاهش یافته است.

زیرا پائین ترین سطح محبویت یک رییس جمهوری در فرانسه به نام فرانسوا میتران درماه دسامبر سال 1991 ثبت شد و در آن زمان این رقم به 22 درصد رسید.

موسسه ایفوب یکی از قدیمی ترین موسسه های نظرسنجی در فرانسه است و از زمان تاسیس جمهوری پنجم در سال 1958تاکنون نظرسنجی های ماهانه را در ارتباط با محبوبیت روسای جمهوری این کشور انجام می دهد.

نتیجه این نظرسنجی بیانگر روند نزولی محبوبیت رییس جمهوری فعلی فرانسه است که ماه می 2012 انتخاب شد.

این در حالی است که محبوبیت نیکولای سارکوزی در ماه آوریل 2011 در کمترین حد به 28 درصد رسید.

79 درصد فرانسوی ها در این نظرسنجی گفته اند که از عملکرد رییس جمهوری کشورشان ناراضی هستند.

صهیونیست ها از فرانسه تشکر کردند

شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی در آستانه ملاقات خود با رییس جمهوری فرانسه از موضع این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران قدردانی کرد.

پرز در مصاحبه با هفته نامه ˈلو ژورنال دو دیمانشˈ گفته است ˈاعتقاد راسخ داریم که اگر ایران بمب هسته ای تولید کند تمام کشورهای خاورمیانه به دنبال این کار خواهند رفتˈ.

شیمون پرز با قدردانی از آنچه موضع محکم فرانسه در مذاکرات هسته ای خواند، افزود هیچ وقفه ای در سخت گیری جامعه جهانی بر ایران نباید واقع شود.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه از امروز - یکشنبه - سفر سه روزه خود به فلسطین اشغالی آغاز می کند.

در چارچوب انتقادهای گسترده از مواضع فرانسه در مذاکرات ژنو، خبرگزاری آلمان نیز نوشت: اولاند برای گرفتن پاداش به تل آویو می رود

این خبرگزاری افزوده است: رییس جمهوری فرانسه برای دریافت پاداش از اسرائیل به خاطر اتخاذ مواضع ضد ایرانی و همچنین برهم زدن توافق هسته ای به تل آویو سفر می کند.

خبرگزاری آلمانی ادامه داده است: رییس جمهوری فرانسه درحالی خود را برای سفر سه روزه به اسرائیل که از فردا (یکشنبه) آغاز می شود، آماده می کند که در اقدامی نادر از سوی نتانیاهو به خاطر اتخاذ مواضع ضد ایرانی در مذاکرات ژنو مورد تمجید قرار گرفته است .

«این روزها کمتر دیده شده که مقام های اسرائیلی از مواضع اروپایی ها تعریف و تمجید کنند اما به نظر می رسد فرانسه با مواضعش در مذاکرات ژنو رضایت اسرائیل را جلب کرده و به همین خاطر برای دریافت پاداش خود که گفته می شود انعقاد قراردادهای اقتصادی است،به دیدار نتانیاهو می رود».

کد خبر 238985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز