دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژان مارک ارو نخست وزیر فرانسه به شکست دولت سوسیالیست فرانسه در انتخابات شوراها که دور دوم آن یکشنبه دهم فروردین برگزار شد، اذعان کرد.

فرانسه

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از پاریس گزارش داد: ژان مارک ارو روز یکشنبه طی اظهاراتی عقب رانده شدن سوسیالیست‌ها را در جریان انتخابات شوراها و شهرداری‌ها ˈ شکست دولتˈ خواند و اعلام کرد که ˈاین پیام روشن کاملا شنیده شده استˈ.

وی گفت: این انتخابات بی اعتمادی افرادی را نشان داد که پیشتر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی به ما اعتماد کرده بودند.

برخی رسانه‌ها در پی شکست معنی دار سوسیالیست‌ها در انتخابات اخیر، مساله ترمیم کابینه را که پیشتر احتمال آن مطرح شده بود، غیرقابل اجتناب دانسته و معتقدند این اقدام باید به سرعت انجام شود تا جایی که برخی رسانه‌ها همچون خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری ˈ روماندی نیوزˈ سوییس، معتقدند این خبر احتمالا دوشنبه اعلام خواهد شد.

برخی منابع خبری نیز در مورد ادامه یافتن فعالیت ارو در کابینه جدید ابراز تردید می‌کنند.

با وجود آنکه ˈآن ایدالگوˈ نامزد سوسیالیست‌ها توانست پست شهرداری پاریس را از آن خود کند، حزب راستگرای ˈاتحاد جنبش مردمیˈ با کسب اکثریت آرا در بیش از یکصد شهر مهم از جمله ˈتولوزˈ و ˈمارسیˈ پیروز انتخابات محسوب می شود.

شمارش آرا تا این لحظه حکایت از آن دارد که حزب راست افراطی ˈجبهه ملیˈ توانسته است اکثریت آرا را در بیش از 9 شهر از آن خود کند. این امر موفقیت قابل توجهی برای این حزب افراطی به رهبری ˈمارین لوپنˈ محسوب می‌شود.

کد خبر 254306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز