iهمشهری آنلاین: مارین لو پن رهبرحزب راست گرای جبهه ملی فرانسه دولت این کشور را به دلیل نارضایتی گسترده ازعملکرد آن، فاقد مشروعیت و قدرت اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، درحالی که میزان محبوبیت فرانسوآ اولاند رییس جمهوری فرانسه به پایین ترین حد خود رسیده است، مارین لو پن در نشست حزب خود وی را به انحلال مجمع ملی فرا خواند.

وی که در نشست حزبش در مورد آمادگی برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر در سال 2014 میلادی سخنرانی می کرد، دولت را فاقد مشروعیت و قدرت خواند و تنها راه خروج از بحران کنونی را فراخواندن مردم به پای صندوق های رای دانست.

به گفته مارین لو پن، اولاند باید بدون فوت وقت به انحلال مجمع ملی اقدام کند تا مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم شود.

این در حالی است که نظرسنجی موسسه ایفوپ نشان می دهد که میزان محبوبیت اولاند در ماه نوامبر با سه پله سقوط به 20درصد رسیده است. چنین نارضایتی از عملکرد رییس جمهوری و کاهش محبوبیت وی در میان مردم فرانسه از زمان آغاز جمهوری پنجم فرانسه در سال 1958میلادی بی سابقه بوده است.

فرانسوآ اولاند که در انتخابات مه 2012میلادی جای نیکلا سارکوزی رییس جمهوری سابق این کشور را گرفت با خشم جامعه فرانسوی از ادامه وضعیت بد اقتصادی، بیکاری گسترده و نیز افزایش مالیات روبرو است.

پیشتر نظرسنجی مؤسسه ب وِ آ نشان داد که نزدیک به دو سوم فرانسوی ها با تغییر نخست وزیر و نیمی از آنها با انحلال مجمع ملی (پارلمان) موافق هستند.

نتایج نظر سنجی این موسسه نشان داد: میزان محبوبیت ژان مارک ارو نخست وزیر این کشور در ماه نوامبر با پنج پله سقوط نسبت به ماه پیش از آن، به 23 درصد رسیده است.

کد خبر 239164
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز