همشهری آنلاین: خبرگزاری آلمان، (د.پ.آ) در گزارشی درمورد سفر رییس جمهوری فرانسه به تل آویو،نوشت: اولاند برای دریافت پاداش از اسرائیل به خاطر اتخاذ مواضع ضد ایرانی و همچنین برهم زدن توافق هسته‌ای به تل آویو سفر می‌کند.

به گزارش ایرنا،در مطلب این رسانه آلمانی آمده است: رییس جمهوری فرانسه درحالی خود را برای سفر سه روزه به اسرائیل که از  روز یکشنبه آغاز می شود، آماده می کند که در اقدامی نادر از سوی نتانیاهو به خاطر اتخاذ مواضع ضد ایرانی در مذاکرات ژنو مورد تمجید قرار گرفته است .

این مطلب می افزاید: این روزها کمتر دیده شده که مقام های اسرائیلی از مواضع اروپایی ها تعریف و تمجید کنند اما به نظر می رسد فرانسه با مواضعش در مذاکرات ژنو رضایت اسرائیل را جلب کرده و به همین خاطر برای دریافت پاداش خود که گفته می شود انعقاد قراردادهای اقتصادی است،به دیدار نتانیاهو می رود.

این رسانه آلمانی در ادامه نوشت: مواضع مخالف فرانسه در مذاکرات ژنو درحالی اتخاذ شده است که نه فقط ایرانی ها از آن ناخرسند هستند بلکه دیپلمات های غربی نیز در اظهارات غیررسمی در نشست های خصوصی خود، نسبت به عملکرد لوران فابیوس در مذاکرات سه روزه ژنو ابراز یاس و ناامیدی می کنند.

به نوشته ˈد.پ.آˈ، اتخاذ مواضع ضد ایرانی از سوی فرانسه،موجب پیدا شدن دوست جدیدی به نام اسرائیل برای این کشور شده است و البته آنچه امروز برای اولاند که با مشکلات مالی و اقتصادی فراوانی درگیر است از اهمیت برخوردار است،نه تعریف و تمجید بلکه انعقاد قراردادهای بزرگ اقتصادی برای برون رفت از مشکلات مالی است.

در ادامه این مطلب آمده است:پاریس هیچ ابایی از گفتن این واقعیت ندارد که موتور اصلی دیپلماسی این کشور برپایه اقتصاد استوار است و به همین خاطر مشکلات جدی اقتصادی از جمله کاهش فاحش صادرات و ثبت رکورد جدید بیکاری، مقام های این کشور را به این فکر انداخته که از هر طریقی به فکر تامین منافع اقتصادی خود باشند.

گزارش خبرگزاری آلمان می افزاید: لوران فابیوس در تابستان سال گذشته یک ابتکار عمل جدیدی به نام دیپلماسی اقتصادی ارائه کرد که براساس آن به دیپلمات های این کشور تاکید شده بود همه تمرکز خود را بر روی انعقاد قراردادهای اقتصادی معطوف کنند.

این مطلب می افزاید: اسرائیل و عربستان سعودی که از عدم توافق هسته ای غرب با ایران خوشحال به نظر می رسند از جمله هدف هایی هستند که فرانسه انعقاد قراردادهای اقتصادی در حیطه های مختلف از جمله صادرات تسلیحاتی،حمل و نقل و صدور فناوری و تکنولوژی را با آنها مد نظر دارد.

به نوشته این رسانه آلمانی،در جریان سفر سه روزه اولاند به اسرائیل قرار است یک هیات بلند پایه اقتصادی متشکل از 40 تن از روسای شرکت های اقتصادی وی را همراهی کنند و انتظار می رود به عنوان پاداش مخالفت با توافق هسته ای، قرار دادهای اقتصادی قابل توجهی در این سفر منعقد شود.

فرانسه این روزها به دلیل خروج از مواضع جمعی گروه 1+5 در مذاکرات اخیر ژنو با ایران برای اجرای خواسته های ضدایرانی رژیم صهیونیستی،مورد انتقاد گسترده بین المللی قرار گرفته است.

بنامین نتانیاهو، نخست وزیر جنگ طلب رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در آستانه سفر اولاند به تل آویو از موضع پاریس نسبت به پرونده هسته ای ایران تقدیر و اظهار امیدواری کرد که فرانسه در این خصوص از خود انعطاف نشان ندهد.

کد خبر 238871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز