دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر جبهه ملی راست فرانسه در انتقاد شدید از نحوه برخورد دولت بامساله اخراج چند روز پیش یک دانش آموز کوزوویی از خاک فرانسه خواستاراستعفای فرانسوا اولاند از ریاست جمهوری این کشور به دلیل تعامل نامناسب شد.

رهبر جبهه ملی راست فرانسه

به گزارش ایرنا، مارین لوپن روز دوشنبه درگفتگو با شبکه دو فرانسه،ضمن انتقاد شدید از نحوه تعامل دولت با پرونده لئوناردا دیبرانی که 12 اکتبر جاری در مسیر بازگشت از مدرسه توسط نیروهای پلیس دستگیر و سپس به همراه خانواده مربوطه از خاک فرانسه اخراج شد افزود: رییس جمهور فرانسه با مداخله در این موضوع که در حد یک فرماندار کشور نیز نبود جایگاه فرانسه را تنزل داد.

اولاند در سخنان اخیر خود دردفاع و توجیه اقدام پلیس و وزارت کشور فرانسه در اخراج دیبرانی و خانواده اش گفت:تحقیق اداری صورت گرفته از سوی وزارت کشورحاکی قانونی و مشروع بودن این اقدام پلیسی است و هیچ کوتاهی در این زمینه صورت نگرفت است .

دختر نوجوان 15 ساله کوزوویی و خانواده وی در شرایطی خاک فرانسه را ترک کردندکه بنا به اعلام پلیس و وزارت کشور فرانسه آنها فاقد کارت اقامت صادره از سوی اداره پلیس و مهاجرت فرانسه بوده و به صورت غیر قانونی اقامت داشتند.

اخراج لئوناردا برای چند روز با واکنش دانش مدارس اکثر شهرهای کشور و بویژه پاریس و همچنین تعدادی از انجمن های مردم نهاد واقع شد.

علاوه بر دهها مدارس در پاریس ، تعدادی از دیگر شهرهای کشور نیز همزمان ظرف روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته شاهد تظاهرات اعتراض آمیز علیه این اقدام پلیس کشور بودند.

تظاهرکنندگان خواستار بازگشت مجدد لئونادرا برای ادامه تحصیل در فرانسه بودند.

لوپن همچنین در انتقاد از اولاند گفت: رییس جمهور فرانسه کلید اخراج مهاجران غیر قانونی از کشور را فشرد.

وی ادامه داد: نادیده گرفته شدن حقوق شهروندی برای فرانسویها ناراحت کننده است.

رهبر جبهه ملی فرانسه همچنین ضمن انتقاد از سیاست دولت در زمینه مهاجرت غیرقانونی خارجیان به کشور گفت : دولت می بایست با قطع ارایه خدمات پزشکی و همچنین پایان دادن به تسهیلات اجباری خود به فرزندان مهاجران غیرقانونی در مدارس کشور به تغییراتی در سیاست جاری خود دست بزند.

مارین لوپن که به پایبندی سفت و سخت به ارزش های لائیسیته و جمهوری فرانسه مشهور است،همچنین از مخالفان جدی مهاجرت های بی رویه خارجیان به کشور می باشد.

خارجی گریزی، دین ستیزی ، حفظ ارزش های ملی و جمهوری فرانسه نیز از جمله ویژگی های حزبی و شخصیتی لوپن می باشد که در نظرسنجی های اخیر از حدود 30 درصد محبوبیت مردمی برخوردار شده است.

کد خبر 235881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز