همشهری آنلاین: آژانس جاسوسی انگلیس اطلاعات اینترنتی میلیون‌ها شهروند اروپایی را هک کرده است.

آژانس جاسوسی انگلیس متهم به نقض حریم خصوصی اروپاییها

به گزارش واحد مرکزی خبر ، به نوشته شماره روز جمعه روزنامه ایندی پندنت در اینترنت، چهار گروه آزادی های مدنی اروپا با طرح اتهام بر ضد ستاد ارتباطات دولت انگلیس (جی سی اچ کیو) در دادگاه حقوق بشر اروپا این مرکز را به نقض غیرقانونی حریم خصوصی میلیونها نفر در سراسر اروپا متهم کردند.

این اقدام حقوقی به هک کردن ادعا شده انبوهی از اطلاعات اینترنتی از جمله پیام های الکترونیکی و رسانه های اجتماعی مربوط می شود که نقض بند هشت کنوانسیون حقوق بشر اروپا درباره حق برخورداری از زندگی خانوادگی خصوصی به شمار می رود .

شکایت از آژانس گردآوری اطلاعات انگلیس پس از آن صورت می گیرد که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا یک برنامه جاسوسی وسیع آمریکا و انگلیس را فاش کرد. افشاء طرح های سری موجب تیرگی روابط آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه شده است. مسکو به اسنودن پناهندگی داده است.

گروههای آزادی مدنی همچنین قوانین کنونی حفاظت از حریم خصوصی در اینترنت را قدیمی و منسوخ می دانند.

شکایات حقوقی روز دوشنبه در دادگاه استراسبورگ از طرف چهار گروه آزادی های مدنی و همه کاربران اینترنتی در انگلیس و اتحادیه اروپا ارائه شد.

ایان لوبان مدیر آژانس گردآوری اطلاعات انگلیس از حضور در جلسه استماع یک کمیته پارلمان اروپا در بروکسل برای بررسی ادعاهای مطرح شده مبنی بر هک شدن شرکت مخابراتی بلژیکی بلگاکام توسط این آژانس جاسوسی خودداری کرد که واکنش خشمگینانه بسیاری اعضاء پارلمان اروپا را در پی داشت.

مجله اشپیگل آلمان ماه گذشته گزارش داد اسناد اسنودن حاکی از آن است که آژانس گردآوری اطلاعات انگیس برنامه هک کردن اطلاعات را با نام رمزی «سوسیالیست عملیاتی» اداره می کند.

کد خبر 233658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز