همشهری آنلاین: یکی از معاونان ارشد حزب حاکم محافظه کار انگلیس روز شنبه به اتهام تجاوز و سوءاستفاده جنسی، توسط پلیس بازداشت شد.

یکی از معاونان حزب حاکم انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شد

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، آلن لوییس که هم اکنون ۷۵ سال سن دارد و از تجار معروف انگلیس به شمار می رود، در پی شکایت یک زن توسط پلیس بازداشت و بازجویی شد.

شبکه بی بی سی در این باره گفت: این اتهام به اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی مربوط می شود.

روزنامه دیلی میرور چاپ لندن نیز در نسخه آنلاین خود گزارش داد: لوییس به تجاوز به یک دختر نوجوان در دهه ۱۹۶۰ میلادی و در هتلی در شهر منچستر متهم شده است.

این روزنامه افزود: دستگیری لوییس، اجلاس سالانه حزب محافظه کار را که طی هفته جاری در شهر منچستر برگزار می شود، تحت الشعاع خود قرار داده است.

به نوشته دیلی میرور، ماموران پلیس منچستر این معاون حزب محافظه کار را ساعاتی قبل از عزیمت وی به منچستر برای شرکت در اجلاس سالانه حزب در شهر لندن دستگیر کردند.

آلن لوییس که از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به حزب محافظه کمک کرده است در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار به عنوان یکی از معاونان این حزب منصوب شد.

وی در سال ۱۹۹۰ نیز از ملکه انگلیس لقب تشریفاتی سی بی ایی دریافت کرده بود.

یک سخنگوی حزب محافظه کار در واکنش به خبر بازداشت آلن لوییس گفت: با توجه به اینکه تحقیقات پلیس درباره این موضوع همچنان ادامه دارد، ما نمی توانیم اظهارنظری بکنیم.

سخنگوی پلیس منچستر نیز امروز بدون اشاره به اسم لوییس، اعلام کرد: در پی شکایت دریافت شده درباره یک فقره اتهام تجاوز در دهه ۱۹۶۰ میلادی، امروز یک مرد ۷۵ ساله بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.

این سخنگو افزود: فرد مورد نظر پس از بازجویی های اولیه به قید وثیقه آزاد شد ولی در آینده تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت.

کد خبر 232866
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز