سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی فایو) آگهی‌ای را منتشر کرده که در آن عنوان شده برای اداره امنیت و حفاظت خود یک مدیر می‌خواهد اما از ذکر شرایط این شغل و مشخصات آن خودداری کرده است.

ام آی 5

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، در گزارش ام‌آی فایو آمده که متقاضیان این شغل درآمدی سالانه 60 هزار پوند خواهند داشت اما به آنها هیچ اطلاعاتی درخصوص محل کار، همکاران و آدرس اداره داده نشده تا امنیت ملی حفظ شود.

سرویس امنیتی و اطلاعاتی داخلی انگلیس موسوم به ام‌آی فایو همواره به مخفی‌کاری خود و اینکه تنها نام مدیرکل این سازمان به صورت عمومی اعلام می‌شود، به خود بالیده است. به همین دلیل است که این سازمان علنا اذعان می‌دارد برای کسی که ریاست اداره امنیت و حفاظت این سازمان را به عهده بگیرد، ریسک زیادی وجود دارد.

محتوای آگهی اشتغال به کاری که بر روی وب سایت این آژانس جاسوسی به چشم می‌خورد، چنین است:

"ما نمی‌توانیم ساختمان‌ها را به شما نشان دهیم"

"ما نمی‌توانیم درباره افرادی که شما با آنها کار خواهید کرد، به شما اطلاعات دهیم"

"ما نمی‌توانیم اطلاعات زیادی درباره این شغل به شما بدهیم"

"ما نمی‌توانیم آدرس دقیقی در اختیار شما بگذاریم"

"ما نمی‌توانیم فن‌آوری‌ای را که استفاده می‌شود در اختیار شما بگذاریم!"

در ادامه این آگهی آمده است: "آنچه ما می‌توانیم به شما بگوییم این است که نقش شما در ام آی فایو، انگلیس را از تهدیدات علیه امنیت ملی آن، تروریسم و جاسوسی محافظت می‌کند."

در ادامه این مطالب آمده است: در ام ‌آی فایو مانند دیگر سازمان‌های بزرگ، ما از تجهیزات گوناگونی برای انجام کارهایمان استفاده می‌کنیم و مسلما کار ما اغلب پنهانی و تجهیزات ما محرمانه است. زمانی که صحبت به امنیت و حفاظت می‌رسد طبعا این مساله چالش‌های جالبی را به همراه دارد.

در ادامه این شرح شغل آمده است: در حالی که افسران ام آی فایو در تلاشند تا حملات تروریستی را متوقف کنند، تیم امنیت و حفاظت، سیستم‌ها و روندهایی را ارائه می‌کند تا اطمینان حاصل کند که ما در حیطه وظایف خود به اهداف امنیتی خود جامه عمل می‌پوشانیم و فعالیت‌های عملیاتی را تا حد ممکن به صورت امن انجام می‌دهیم.

کد خبر 225226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز