یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده‌ها هزار نفر از مردم ونزوئلا در حمایت از تصمیم هوگو چاوز مبنی بر بستن یک شبکه خصوصی مخالف دولت تظاهرات کردند

به گزارش بی بی سی، هوگوچاوز که در جمع تظاهر کنندگان در کاراکاس پایتخت حضور یافته بود خطاب به مردم هوادار دولت گفت:مراقب اوضاع باشید زیرا مخالفان در صدد انجام کودتای دیگری علیه من هستند. [سالگرد کودتای ضد آمریکایی سال 1992]

چاوز در ادامه دولت آمریکا را متهم به تدارک انجام کودتایی مخملین کرد و گفت:دولت ایالات متحده قصد دارد با استفاده از رسانه‌های خصوصی علیه من کودتا کند. گفته می‌شود شبکه خصوصی رادیو تلویزیون کاراکاس در جریان کودتای نافرجام سال 2002 که علیه چاوزانجام گرفت، نقش داشته است.

رییس جمهوری ونزوئلا افزود:من به رسانه‌های خصوصی گفته‌ام  مواظب باشید در چه مسیری گام بردارید و اشتباه نکنید.

او افزود:اگر طبقه بورژوای ونزوئلا تلاش کند اقدامات مردم طرقدار انقلاب بولیواری را تحت الشعاع قرار دهد آنگاه مواضع و جایگاه‌های خود را در اجتماع یکی پس از دیگری از دست خواهد داد.

او همچنین نسبت به مواضع مجلس سنای برزیل درباره کانال خصوصی رادیو و تلویزیونی کاراکاس هشدار داد.

چاوز گفت:در تمامی آمریکا تنها کمیته کنگره برزیل بود که چنین اظهار نظر عوامانه‌ای کرد.اشاره چاوز به در خواست رسمی سنای برزیل مبنی بر تجدید نظر دولت ونزوئلا در تصمیم به بستن شبکه رادیویی تلویزیونی کاراکاس بود.

او در ادامه در واکنش به این درخواست سنای برزیل گفت: ما مداخله هیچ کشور و نهادی را در امور داخلی ونزوئلا نمی‌پذیریم. مطلقاً هیچ گونه مداخله‌ای را نمی‌پذیریم.

کد خبر 23564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز