همشهری آنلاین: هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا نسبت به نادیده گرفتن طرح‌های دولت این کشور مبنی بر ملی کردن صنایع نفت و گاز، از سوی شرکت‌های خارجی هشدار داد.

به گزارش الجزیره، هوگو چاوز با بیان این مطلب که برخی از شرکت‌های بزرگ خارجی که در ونزوئلا به فعالیت مشغول هستند از پذیرش واگذاری بخشی از حوزه فعالیت خود به دولت سرباز زده‌اند، اعلام کرد:اگر آن‌ها معاملات خود را در چارچوب قواعد ملی سازی صنایع نفت و گاز انجام ندهند، به آن‌ها گفته خواهد شد ونزوئلا را ترک کنند.

رییس جمهوری ونزوئلا در دیداری که با وزیر انرژی این کشور به منظور بررسی مذاکرات انجام شده با شرکت‌های خارجی انجام گرفت، افزود:به نظر می‌رسد برخی از این شرکت‌ها نمی‌خواهند قواعد دولت را بپذیرند. من به وزیر(انرژی) گفته‌ام اگر آن‌ها قواعد را نپذیرند می‌توانند کشور را ترک کنند، ما در واقع به آن‌ها نیازی نداریم.

هوگو چاوز در ادامه گفت:شرکت پی دی وی اس آ(PDVSA)، شرکت نفت دولتی ونزوئلا قادر به انجام پروژه‌های نفتی است. در همین حال ما متحدانی نیز در دنیا داریم و تنها نیستیم.ما  متحدین زیادی داریم که می‌توانند در توسعه کمربند نفتی اورینوکو یاری رسان ما باشند.


دولت ونزوئلا در صدد است دست کم 60 درصد از سهام چهار پروژه در دست اجرا در کمربند نفتی رود اورینوکو را تصاحب کند، اکنون دولت ونزوئلا صاحب 40 درصد سهام این پروژ‌ه‌ها است.

کد خبر 24914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز