یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه ونزوئلا شنبه 17 مارس (26 اسفند) خواستار برپایی دادگاهی بین‌‌المللی برای رسیدگی به پرونده شکنجه‌ها و جنایات دولت آمریکا در عراق و سایر کشور‌های جهان شد

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، نیکلاس مادورو درباه پیشنهاد خود گفت: روزی فردی باید شجاعت برپایی دادگاهی بین‌المللی را برای تحقیق درباره اقدامات این گروه از آدمکشانی که اکنون بر ایالات متحده آمریکا حکومت می‌کنند داشته باشد.

وزیر امورخارجه ونزوئلا از مقاومت کشور‌های خاورمیانه در برابر اقدامات خصمانه امپریالیسم حمایت کرد و گفت: کشور‌های خاورمیانه (اشاره مادورو به ملت‌های عرب بود) امپریالیسم را شکست داده‌اند و در نتیجه ایالات متحده آمریکا (به عنوان دولتی) شکست خورده باید عقب نشینی کند.

مادورو که در یکی برنامه‌های تلویزیونی سخن می‌گفت افزود: در زمانی که جورج بوش به بهانه تروریسم در خاورمیانه جنگ برپا کرد، سیاستمداران آمریکایی لاتین از فرصت استفاده کردند و رهبری جدیدی پدید آوردند.
آن‌ها (آمریکایی‌ها) نظارتشان را بر تحولات در منطقه (آمریکای لاتین) کاهش دادند و ما نیز از این شانسی که در اختیارمان قرار داده شده بود استفاده کردیم و از توانایی‌های خود برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف استفاده کردیم .

کد خبر 18057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز