همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: واگذاری کارت‌های هوشمند سوخت به خودروهای مسافرکش شخصی طی چند روز آینده در مراکز راهنمایی و رانندگی کشور آغاز می‌شود.

سردار محمد رویانیان روز شنبه 12 خرداد در گفتگو با فارس افزود: بر اساس آمار ارائه شده وزارت کشور به راهنمایی و رانندگی، 162 هزار مسافربر شخصی در کشور شناسایی شده است که از این رقم 51 هزار نفر در تهران مشغول فعالیت هستند و 62هزار وسیله نقلیه نیز در آژانس‌های مسافربری سراسر کشور سرویس دهی می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز واگذاری کارت‌های سوخت تاکسی به کلیه مسافرکش‌های شخصی، خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی و آژانس‌های مسافربری از چند روز آینده گفت: کلیه خودروهای مسافربر شخصی که پروانه مسافربری از سازمان تاکسیرانی اخذ کرده باید با نصب برچسب و رنگ آمیزی کاپوت و صندوق عقب خودرو جهت دریافت کارت هوشمند با سهمیه تاکسی اقدام کنند.

وی ادامه داد: واگذاری کارت سوخت تاکسی به این خودروها فقط با رویت خودرو و داشتن پروانه مسافربری از سازمان تاکسیرانی امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: آن دسته از مالکان خودروهای مسافربر شخصی که در طرح شناسایی شرکت کرده ولی هنوز موفق به اخذ پروانه کار از سازمان تاکسیرانی نشده‌اند نیز با ارائه معرفی‌نامه از این سازمان و اخذ تعهد مبنی بر تکمیل پرونده طی یک ماه آینده می‌توانند کارت سوخت خود را تحویل بگیرند.

رویانیان گفت: پس از طی یک ماه از ارائه مهلت به آن دسته از مسافربرهای شخصی که متعهد به تکمیل پرونده شده‌اند تیمی متشکل از راهنمایی و رانندگی و سازمان تاکسیرانی اقدام به بررسی وضعیت فرد کرده و در صورتی که هنوز اقدامی جهت تکمیل پرونده و نصب علائم تاکسی صورت نگرفته باشد، کارت سوخت وی باطل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه کار واگذاری کارت‌های هوشمند سوخت با سهمیه تاکسی به خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی به شرط احراز مالکیت و با نصب علائم مجاز بر روی خودرو صورت می‌گیرد، گفت: مالکان این خودروها با ارائه معرفی‌نامه از کانون آموزشگاه‌های رانندگی و با داشتن علائم مشخص در خودرو شامل بغل‌نویسی و نصب تابلو می‌توانند کارت هوشمند سوخت با سهمیه تاکسی را دریافت کنند.

کد خبر 23489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز