همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق روز دوشنبه 28مه (7خرداد) با ابراز خوش بینی نسبت به نتایج مذاکرات ایران وآمریکا درباره عراق، به خبرنگاران گفت: برای موفقیت و سازنده بودن مذاکرت می‌کوشیم.

به گزارش ایرنا، نوری المالکی که از روی نوشته سخنانش را قرائت می‌کرد، در حضور دو معاون خویش و موفق‌الربیعی مشاور عالی امنیت ملی و سخنگوی دولت عراق، درجمع خبرنگاران در بغداد افزود: امیدواریم که مذاکرات گشایش خیری برای عراق باشد و منجر به ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه شود.

وی اضافه کرد که به حصول تفاهم در این مذاکرات و حل تمامی مشکلات خوش بین است.

المالکی با اشاره به همایشهای منطقه‌ای و بین‌المللی سابق دربغداد و شرم الشیخ درباره عراق گفت: مذاکرات ودیدارهای امروز، نتیجه فضای مثبت و تلاشها و تماس‌های انجام شده در گذشته است.

المالکی ادامه داد: برای ارتقای سطح تماس‌های فعلی بین آمریکا و ایران می‌کوشیم و امیدواریم که فضای حاکم بر گفت وگوها مثبت، شفاف و مسوولیت پذیر و مدیریت جدی بر این گفت وگوها حاکم باشد.

نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به یک تفاهم مشترک برای ایجاد امنیت و ثبات منطقه‌ای و ملی منجر شود.

وی تاکید کرد که مشارکت عراق دراین گفت وگوها حاشیه‌ای نخواهد بود بلکه عراق به عنوان یک طرف اساسی این گفت و گوها حضور خواهد داشت و برای مثبت بودن گفت وگوها و رفع موانع در مباحثات می‌کوشد.

نخست وزیر عراق همچنین ابراز امیدواری کرد که دیدار بین ایران و آمریکامنجر به توافق ملی در عراق شود و اهداف مشترکی به دنبال داشته باشد و وحدت، امنیت و ثبات را به ارمغان بیاورد.

کد خبر 23126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز