جمعه ۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

گروه بورس: طی روزهای آتی 4 عرضه عمده سهام در بورس تهران انجام می‌شود.

براساس این گزارش، این هفته سهام شرکتهای کابل البرز، بانک کارآفرین و سیمان سپاهان در بورس عرضه می‌شود و سهام شرکت سیمان شرق در روز شنبه هفته آینده عرضه خواهد شد.

در اولین واگذاری روز شنبه پنجم خرداد شرکت تولیدی صنعتی پرشیا استحکام 7 میلیون سهم بانک کارآفرین معادل یک درصد از سهام این شرکت را به نرخ پایه هر سهم 460 تومان عرضه می‌کند.

روز شنبه همچنین شرکت سرمایه‌گذاری سپه یک درصد از سهام شرکت کابل البرز را به قیمت هر سهم 130 تومان به صورت یکجا و نقد به فروش می‌رساند.

در دیگر واگذاری این هفته شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی 8 /155 میلیون سهم سیمان سپاهان را در روز چهارشنبه 8 خرداد  ماه به قیمت هر سهم 6 هزار و 203 ریال برای فروش عرضه می‌کند.

شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی همچنین در روز شنبه 12 خردادماه 48 میلیون و 923 هزار سهم شرکت سیمان شرق را نیز که معادل 6/11درصد از سهام این شرکت می‌شود را در بورس عرضه می‌کند.

قیمتی که برای هر سهم این شرکت در نظر گرفته شده5 هزار و 787 ریال است و به صورت یکجا و نقد انجام می‌شود.

نزول ارکستر شاخص‌ها

از سوی دیگر گزارش‌های دریافتی نشان می دهد: نماگرهای بورس تهران هفته گذشته همگی روندی نزولی داشتند.

هفته گذشته مصادف بود با 2 واقعه مهم برای بازار سرمایه. اول برگزاری همایش نقش بورس در اجرای سیاست‌های اصل 44 که مسئولان سازمان بورس را پس از مدت‌ها رویاروی رسانه‌ها قرار داد و دیگری کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی که اولی به‌نوعی در حرکت بازار مثبت تلقی می‌شد اما خبر دوم سهام بانک‌ها را به شوک فرو برد.

اما در کنار این حوادث باید نزدیک شدن به مراحل آغاز سهمیه‌بندی بنزین را نیز اضافه کرد که ممکن است در روزهای آتی منجر به واکنش‌هایی در سهام شرکت‌های حمل‌ونقل  یا خودرو در بازار سهام شود.

هفته گذشته تصمیم دولت به‌رغم مخالفت شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود بانک‌ها منجر به تشکیل صف‌های فروش برای سهام بانک‌ها شد.

این موضوعی بود که در پایان هفته و در روز چهارشنبه رخ داد. باید دید واکنش بازار به این رویداد در این هفته چه خواهد بود.اما بررسی نماگرهای بورس تهران در هفته گذشته حاکی از آن است شاخص کل با 6/63 واحد کاهش روبه‌رو بوده و هم‌اکنون به 9 هزار و 494 واحد رسیده است.

شاخص‌های بازده بازار و صنعت نیز در این هفته هرکدام به‌ترتیب با 158 و 51 واحد افت به کار خود پایان دادند. شاخص‌های تابلوی اصلی و فرعی هم 43 و 90 واحد نزول کردند.

بررسی وضعیت معاملات انجام شده نیز نشان می‌دهد که حجم دادوستدهای انجام شده کاهش یافته است، هفته گذشته درمجموع 206 میلیون سهم به ارزش 6/526 میلیارد ریال در بورس تهران معامله شد که این رقم به‌لحاظ حجم 14 و به‌لحاظ ارزش مبادلات 48 درصد کاهش داشته است.

این درحالی است که تعداد خریداران سهام نیز در این هفته با کاهش محسوسی همراه بود .در این هفته 12 هزار و 801 نفر اقدام به خرید و فروش سهام کردند که در مقایسه با هفته پیش از آن 36 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 22865

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز