جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوگوی گوگل آهنگساز فرانسوی،آشیل-کلود دبوسی (Achille-Claude debussy) را در صد و پنجاه و یکمین سالروز تولدش مورد قدردانی قرار داد. این بار گوگل با یک انیمیشن، اثر رمانتیک درخشش ماه (clair de lune) از این هنرمند را به تصویر می‌کشد.

moonlight

انیمیشن طراحی‌شده گوگل، تابش نور ماه کنار رودخانه را در فضای سال‌های اولیه قرن بیستم به تصویر می‌کشد؛ قطعه درخشش ماه در حال پخش شدن است، چراغ‌های خیابان و خانه‌های مجاور روشن و خاموش می‌شوند. قایق‌ها، ماشینها و دوچرخه سوارها در حال رفت وآمد هستند؛ دود از دودکش‌ها بیرون میاد و یکباره باران شروع به باریدن می‌کند. در نهایت انیمیشن جایی تمام می‌شود که دو نفر در دو قایق یک چتر قرمز را با هم شریک شده‌اند.

کارهای دبوسی به عنوان نیروی محرک اصلی موزیک در قرن بیستم به شمار می‌رود و چون سیستم خاصی در تلفیق هارمونی‌ها در ساختار آهنگین داشت. از اینرو آن‌را با نقاشی نمادین و امپرسیونیسم در یک کفه قرار می‌دادند.

این هنرمند در 22 اوت 1862 در شهر سن‌ژرمن-آن ‌لی فرانسه متولد و در سن 22 سالگی جایزه بزرگ رم (Grand prix de Rome) را با سرود بچه ولخرج (L`Enfant prodigue) از آن خود کرد. او در 25 مارس 1918 به علت سرطان روده درگذشت.

moonlight

کد خبر 228176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز