شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل سرویسی جدید را برای کاربرانش ارائه کرده که بر اساس آن کاربران می‌توانند پس از مرگشان به گوگل بگویند که با اطلاعات آنها چه‌کند؟

بر اساس گزارش تلگراف، کاربران می‌توانند از گوگل بخواهند پس از مرگشان اطلاعات آنها را به کلی از فضای وب پاک کند و یا آنها را به وارثان دیجیتالی‌ یا بستگانشان تحویل دهد.

سرویس مدیریت حساب‌های غیرفعال (Inactive Account Manager) به کاربران تمامی سرویس‌های گوگل امکان می‌دهد تا حساب‌های کاربری قابل اعتماد خود را که می‌توانند پس از غیر فعال بودن حساب کاربری فرد به مدت سه،‌6 یا 12 ماه، به اطلاعات وی دسترسی داشته باشند،‌ به ترتیب اولویت انتخاب کند.

گوگل به عنوان آخرین اخطار پیش از انتظار اطلاعات کاربر مرحوم، ایمیل و پیامکی را برای وی ارسال خواهد کرد تا از مرگ وی اطمینان حاصل کند! و اگر کاربر به دلیلی به جز مرگ حسابش را به حال خود رها کرده،‌ از آن آگاه شود.

کاربران همچنین می‌توانند گزینه حذف همیشگی اطلاعاتشان را نیز انتخاب کنند. آندرآس توئرک مدیر محصولات گوگل می‌گوید تعداد کمی از انسان‌ها هستند که دوست دارند به مرگ بیاندیشند، به ویژه به مرگ خودشان. اما داشتن برنامه برای پس از مرگ برای بازمانده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

توئرک امیدوار است این سرویس جدید بتواند به کاربران در مدیریت ثروت دیجیتالشان پس از مرگ، کمک کند، به شکلی که حریم خصوصی و امنیت اطلاعات آنها حفظ شود و زندگی بازماندگان کاربران آسانتر شود. برای استفاده و تنظیم این سرویس کاربران باید وارد صفحه تنظیمات حساب گوگل خود شوند و گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

کد خبر 208877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز