چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جراحی در شهر اوهایوی آمریکا به تازگی به یکی از اولین جراحان در جهان تبدیل شده که حین جراحی عینک گوگل را به چشم داشته‌است.

عینک گوگل

براساس گزارش لایو‌ساینس، عینک گوگل راه خود را به درون اتاق‌های جراحی بیمارستان‌ها هم باز کرد، جراحی در اوهایوی آمریکا به تازگی در یکی از جراحی‌هایش از این تکنولوژی استفاده کرد تا بتواند با همکارش حین جراحی مشورت کند.

دکتر کریستوفر کیدینگ مسئول بخش پزشکی ورزشی در مرکز پزشکی وکسنر در دانشگاه اوهایو حین انجام جراحی برروی رباط زانوی زنی 47 ساله از این عینک پیشرفته استفاده کرد.

این جراحی به صورت آنلاین برای گروهی از دانشجویان پزشکی و پزشک دیگری به نام رابرت مگنوسن پخش می‌شد،‌ وی استادیار ارتوپدی بالینی در دانشگاه اوهایو است و این جراحی را از دفتر کارش مشاهده کرد.

طی این جراحی کیدینگ با مگنوسن درباره آنچه به چشمش می‌آمد مشاوره می‌کرد. به گفته کیدینگ،‌استفاده از این عینک حین جراحی هیچ مزاحمتی برای وی ایجاد نکرده‌است. وی حتی می‌گوید گاه حضور آن را برروی صورتش فراموش می‌کرده‌است.

این عینک از شیشه‌ای برخوردار نیست اما نمایشگر شیشه‌ای کوچکی برروی چشم راست دارد که می‌توان با استفاده از فرمان صوتی آن را کنترل کرد. این عینک همچنین به یک دوربین مجهز است که می‌تواند تصاویر را  از زاویه دید کاربر ضبط کرده و پخش کند.

تاکنون گروهی از داوطلبان فرصت استفاده آزمایشی از عینک گوگل را داشته‌اند. شاید روزی فرابرسد که پزشکان از این ابزار برای مشاهده کردن سی‌تی‌اسکن‌ها، MRI و یا دیگر اطلاعات پزشکی بیماران خود حین انجام جراحی استفاده کنند.

کد خبر 228926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز