همشهری آنلاین: شرکت گوگل به تازگی برنامه گوگل استریت (خیابان) خود را ارتقا داده و صحنه‌هایی از جزیره مشهور گالاپاگوس را نیز در آن گنجانده‌ است.

گالاپاگوس

براساس گزارش لایو‌ساینس، گوگل با افزودن جزیره گالاپاگوس به خدمات گوگل استریت امکان تماشای مناظر خیره‌کننده و دورافتاده این جزیره را برای هرکاربر اینترنتی در سرتاسر جهان فراهم آورده‌است.

سفر مشهور چارلز داروین به جزایر گالاپاگوس در دهه 1830 سفری قهرمانانه در مسیر علم و اثبات قدرت نیروی اراده انسان بود، سفری که منجر به اقامت چند ماهه داروین و مشاهده دقیق این منطقه بکر و در نهایت شکل گرفتن اسا و پایه زیست‌شناسی تکاملی شد.

اما امروزه ماجراجویانی مانند داروین می‌توانند اقیانوس‌های مجازی را پیموده و مخاطراتی که داروین در سفرش با آنها مواجه شده بود را از نزدیک و به صورت آنلاین مشاهده کنند. اعضای تیم گوگل مپ با همکاری پارک ملی گالاپاگوس و بنیاد چارلز داروین دوربین‌های 360 درجه گوی‌مانند خود را به 30 نقطه مختلف در سرتاسر این جزیره برده‌اند تا از لاک پشت‌های غول‌پیکر، شیرهای دریایی، صخره‌های مرجانی مملو از ماهی و دیگر مناظر منحصر به جزیره گالاپاگوس تصویربرداری کرده و در اختیار کاربران قرار دهند.

کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایتی که از روز 13 سپتامبر راه‌اندازی شده و داروین برای یک روز نام دارد، آنچه از طریق این تصاویر از درختان و جانوران این جزیره مشاهده کرده‌اند را به ثبت برسانند. گوگل امیدوار است این‌کار علاوه بر ایجاد سرگرمی، منجر به گرد‌آوری حجم زیادی از اطلاعات برای محافظت و یادگیری بیشتر از این منطقه بی‌همتا شود.

کد خبر 230893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز