سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت های فیس‌بوک، یاهو و گوگل برای شکایت علیه دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی یا دادگاه FISA با یکدیگر متحد شده‌اند تا اعتراض خود را علیه قانون نظارت بر اطلاعات و درخواست‌های امنیت ملی اعلام کرده و خواستار شفافیت بیشتر شوند.

گوگل

براساس گزارش فاکس نیوز، سه شرکت از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی جهان با یکدیگر ائتلاف کرده اند تا درخواست خود مبنی بر تغییر عملکرد دولت آمریکا را به گوش دولت برسانند.

به گفته ران بل مشاور شرکت یاهو ایالات متحده زمانی می‌تواند در جهان به برتری برسد که به شفافیت، اعتبار و احترام به آزادی‌های مدنی و حقوق بشر پایبند باشد، درحالی که هم‌اکنون به آنها پایبند نیست.

روز گذشته این سه شرکت برای تدوین شکایت‌نامه‌ای علیه دادگاه FISA با هم متحد شدند. این سه شرکت نسبت به قانون FISA و قانون امنیت ملی که به دولت اجازه می‌دهد به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کرده و مانع از اطلاع‌رسانی شرکت‌ها درباره این دسترسی اطلاعاتی می‌شود، اعتراض کردند.

این گروه اعلام کرد ما معتقدیم اطلاعات زیادی وجود دارند که مردم شایستگی آگاهی از آنها را دارند و آگاهی از این اطلاعات منجر به آغاز بحثی آگاهانه خواهد شد که آیا برنامه‌های امنیتی دولت حین تلاش برای حفظ امنیت جامعه تعادل کافی برای حفظ حریم خصوصی را برقرار می‌کند؟

این شرکت‌ها در گذشته به صورت جداگانه نامه‌هایی را برای سازمان‌های دولتی ارسال کرده‌ و خواستار شفافیت بیشتر و اجازه انتشار جزئیات آماری درباره درخواست‌های دولتی برای دریافت اطلاعات کاربران شده‌اند. اما این تلاش‌ها به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و اکنون منجر به تشکیل گروهی سه ضلعی برای ایجاد تغییر در این روند شده‌اند.

به گفته مسئولان بخش‌های حقوقی،‌قضایی و دولتی شرکت گوگل،‌ با توجه به اهمیت درخطر بودن سیاست‌ عمومی، این گروه از دادگاه درخواست کرده تا  جلسات دادرسی نیز به صورت علنی برگزار شوند، زیرا زمان شفافیت بیشتر فرا رسیده است.

کد خبر 230545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز