سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحلیل‌گران بازار می‌گویند سیستم آندروئید گوگل در چند ماه آینده به محبوب‌ترین پلتفرم اپلیکیشن در جهان بدل خواهد شد و از اپل پیشی خواهد گرفت.

smartphone

دیلی تلگراف می‌نویسد گرچه اپل اخیرا رسیدن به مرز 50 میلیارد دانلود اپلیکیشن را جشن گرفت، کاربران پلتفرم آندروئید  گوگل در حال حاضر در هر ماه 500 میلیون اپلیکیشن بیشتر نسبت به دانلودها در فروشگاه اپل دانلود می‌کنند.

میزان دانلود از فروشگاه اپلیکیشن گوگل، با نام" گوگل پلی"(Google Play) با ساخته شدن دستگاه‌های جدید آندروئیدی بوسیله سامسونگ، علیرغم نبود اپلیکیشن‌های پیشرفته و میزان کمتر صرف هزینه بوسیله کاربران، در حال اوج گرفتن است. 

در حال حاضر 900 میلیون وسیله آندروئیدی در بازار موجود است، در حالیکه شمار فراورده‌های اپل به 600 میلیون می‌رسد.

اما آندروئید اخیرا از لحاظ افزایش شمار سازندگان اپلیکیشن بر اپل پیشی گرفته است، به طوری که سازمان‌هایی مانند بی بی سی رویکرد جدیدی را پیش گرفته‌اند و اپلیکیشن‌های محبوب‌شان را به طور همزمان بر روی هر دو پلتفرم عرضه می‌کنند.

گرچه هنوز اپلیکیشن‌های معدودی در ابتدا بر روی اندروئید عرضه می‌شوند، شمار فزاینده‌ای از محبوبترین آنها بر روی هر دو سیستم قابل دسترسی هستند و شکاف میان عرضه آنها بر روی این دو پلتفرم در حال کاهش یافتن است.

اپل می‌گوید که بیش از 850000 عنوان اپلیکیشن در فروشگاه اپل در دسترس دارد، و در مقابل گوگل می‌گوید در مجموع 48 میلیارد اپلیکیشن از گوگل پلی دانلود شده است. در سال جاری هر ماه تقریبا دو میلیارد اپلیکیشن iOS دانلود شده است در حالیکه این میزان در هر ماه برای گوگل پلی 2.5 میلیارد بوده است. بنابراین اگر روند فعلی ادامه یابد ،انتظار می‌رود تا ماه اکتبر گوگل از اپل پیشی گیرد.

البته هوراس دیدیو، یک تحلیل‌گر در شرکت آسیمکو می‌گوید گ میزان کل دانلود/ نصب برنامه‌ها در حال حاضر 83 اپلیکیشن به ازای هر وسیله iOS فروخته شده و 53 اپلیکیشن برای هر وسیله فعال شده آندروئیدی است.

به گفته او با توجه به شمار بیشتر وسائل آندروئیدی شمار کلی دانلودهای آن بیشتر خواهد بود ،اما در هر وسیله iOS شمار بیشتری اپلیکیشن نصب می‌شود، و نشانی از باریک شدن این شکاف دیده نمی‌شود. 

او می‌گوید: "آنچه مهم است میزان درآمد به ازای هر اپلیکیشن روی گوگل پلی است که در حال حاضر نامعلوم است (این رقم برای iOS حدود 0.23 دلار است)."

در مقابل تحلیل‌گران شرکت "دیستیمو"،فراهم‌آورنده ابزارهای آنالیز اپلیکیشن‌ها، می‌گویند سهم درآمد روزانه "گوگل پلی" از فروش اپلیکیشن‌های اصلی‌اش در شش ماه گذشته "به طور قابل‌توجهی" افزایش یافته است.

کد خبر 217321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز