سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

هشمهری آنلاین: اولین ساعت هوشمند جهان وارد بازار شد،‌اما نه توسط شرکت اپل،‌گوگل و یا سونی،‌بلکه توسط چند دانشجوی هندی و یک طراح 17 ساله.

ساعت هوشمند

براساس گزارش میل‌آنلاین، گروهی از دانشجویان هندی از جمله یک طراح 17 ساله با ارائه اولین ساعت هوشمند جهان شرکت‌های بزرگی از قبیل اپل، سونی و گوگل را شکست دادند.

این ساعت که اندرویدلی (Androidly) نام دارد دارای بلوتوث، GPS، وای-فای و دوربین است. از این ساعت 150 پوندی می‌توان به عنوان موبایل برای تماس تلفنی و ارسال پیامک استفاده کرد و حجم حافظه داخلی آن نیز 16 گیگابایت است.

ساعت هوشمند

این اولین ساعت هوشمندی است که کاملا تحت فرمان سیستم عامل است. سیستم عامل این ساعت اندروید 2.2 است. اندرویدلی از نمایشگری دو اینچی برخوردار بوده و دوربین آن دو مگا پیکسلی است. همچنین این ساعت دارای پورت USB است و می‌توان از آن به عنوان حافظه قابل حمل استفاده کرد. دیگر کارایی این ساعت این است که می‌توان از آن به عنوان شارژر موبایل نیز استفاده کرد.

طراح این ساعت هوشمند نوجوانی هندی به نام آنکیت پرادهانت است که به همراه دو همکار دیگرش که 24 ساله‌اند موفق به تولید اندرویدلی شده‌اند.

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند Pebble که پیش از اندرویدلی عرضه شده، ابزاری است که از طریق اسمارت‌فون به ساعت هوشمند تبدیل می‌شود،‌اما اندرویدلی خود به صورت مجزا عمل کرده و به اسمارت‌فون وابسته نیست.

اپل شرکتی است که بیش از دیگر شرکت‌ها به ساخت ساعت هوشمند علاقه نشان داده‌است، و در راستای این علاقمندی نام تجاری iWatch را در ژاپن برای خود به ثبت رساند،‌حرکتی که شایعه تولید ساعت هوشمند در این شرکت را قوی‌تر ساخت. درخواست این نام تجاری در تاریخ سوم ژوئن به دفتر ثبت اختراع ژاپن ارائه شده‌است.

کد خبر 221382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز