مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران دومین جشنواره ساعت‌های آفتابی را در پاییز سال جاری برگزار می‌کند.

ساعت آفتابی

به گزارش فارس، هادی مظفری، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زيبا سازي با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف تشویق هنرمندان به طراحی ساعت آفتابی با رویکرد آفرینش هنری ، همراه با عملکرد مناسب برای فضاهای شهری، آشنایی مردم ونسل جوان با زمان سنجی خورشیدی و زنده نمودن جذابیت های تاریخی، به کار گیری ساعت های آفتابی به عنوان یک اثر هنری در فضای شهری و ایجاد زمینه آشنایی شهروندان با جنبه های علمی ساعت آفتابی و توجه به اهمیت زمان در زندگی برگزار می شود.

او در مورد شاخص‌های ارزیابی آثار، گفت: طرح ساعت آفتابی بايد از نظر علمی، فنی و محاسباتی صحیح و مورد تایید بوده و به فاکتور های انسانی(ارگونومی)، اصول هنری و زیبایی شناسی در طراحی اثر و دارا بودن شرایط نصب و بهره برداری در فضای شهری، کیفیت طراحی از حیث زیبایی شناسی و فرم و اجرای نهایی اثر تو توجه به نوآوری و اصالت طرح و ایده در خلق اثر توجه داشته باشد.

او درمورد نحوه و مهلت ثبت نام شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: تمامی هنرمندان داوطلب شرکت در جشنواره می‌توانند فرم ثبت نام را از سایت www.zibasazi.ir دریافت و تکمیل کرده و به همراه تصاویر آثار پیشنهادی خود بر روی CD، باکیفیت 300 DPI و فرمت JPG از تاریخ 12 تا 14 مهر ماه 1393 به دبیرخانه مراجعه و ثبت نام کنند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید براینکه هر هنرمند می تواند حداکثر 3 اثر به دبیرخانه ارائه کند که با نظر شورای انتخاب آثار، به نمایشگاه راه خواهد یافت، افزود: بدیهی است پس از تاریخ ذکر شده، ثبت نام انجام نخواهد شد و آثار ارائه شده باید در ابعاد حداقل 30 سانتیمتر و ابعاد بالای2 متر با اشل یک پنجم ارایه شوند.

او در مورد نحوه انتخاب آثار گفت: انتخاب تمامی آثار دریافت شده، توسط شورای انتخاب آثار جشنواره، در تاریخ 16 و 17 مهرماه انجام و اعلام نتایج طرح های انتخاب شده برای ارایه ماکت 19 مهرماه از طریق سایت سازمان اعلام می شود.

به گفته مظفری، هنرمندانی که آثارشان انتخاب شده است باید آثار خود را در تاریخ های 12و13 آبان ماه به دبیرخانه تحویل داده و آثار ارایه‌ شده باید از کیفیت اجرایی مطلوب برخوردار باشند. شورای انتخاب آثار، پیش از نمایشگاه، کیفیت آثار ارایه شده را مجدداً مورد ارزیابی قرار خواهد داد. بدیهی است، آثاری که از اجرای مطلوبی برخوردار نباشند، از ورود به نمایشگاه باز خواهند ماند.

او با تاکید بر اینکه آثار ساخته شده باید شرایط نمایش در فضای باز را داشته باشند، ادامه داد: به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، کمک هزینه ساخت ماکت به مبلغ 4 میلیون ریال معادل 400 هزار تومان و گواهی شرکت در جشنواره تعلق می گیرد.

او در مورد نفرات برگزیده جشنواره ساعت های آفتابی، گفت: تمامی آثار راه یافته به نمایشگاه توسط هیات داوران بررسی شده و به صاحبان پنج اثر برگزیده لوح تقدیر به همراه 40 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری دو نشست تخصصی جنبی در شهریور ماه مرتبط با این جشنواره خبر داد و گفت: به منظور آشنایی بیشتر هنرمندان شرکت کننده با ساعت های آفتابی، دو نشست علمی _ آموزشی در روزهای چهارشنبه 12 و چهارشنبه 19 شهریور از ساعت16 تا 18 در محل دبیرخانه برگزار خواهد شد.

مظفری با تاکید بر اینکه تلاش میکنیم طرح های برتر و منحصر به فرد بعد از اتمام جشنواره در سطح شهر اکران شود، ادامه داد: علاقه مندان آثار خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، انتهای کوچه جمالی شرقی، پلاک 12، نگارخانه برگ (عمارت الدوله) ارسال کنند.

کد خبر 270079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha