مجموع نظرات: ۰
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سونی با بهره‌گیری از تکنولوژی کاغذ الکترونیک ساعتی را با هدف آزمودن مواد مورد استفاده در محصولات صنعت مد، طراحی و رونمایی کرده‌است.

ساعت

براساس گزارش BBC، ساعت FES، از طراحي ساده و تك‌رنگي برخوردار است و ويژگي‌هاي آن به‌هيچ‌وجه با ويژگي‌هاي ساعت‌هاي هوشمند برابري نمي‌كند. اما عمر باتري اين ساعت كه با استفاده از نمايشگر كاغذ الكترونيكي ساخته شده‌است، بسيار بيشتر از ساعت‌هاي هوشمند بوده و به صورت ميانگين 60 روز دوام مي‌آورد.

ساعت

متخصصان لوازم الكترونيكي اين گجت را جالب و متفاوت توصيف كرده‌اند و پيش‌بيني مي‌كنند صنعت مد در آينده‌اي نه‌چندان دور بر شكل‌گيري صنعت تكنولوژي اثري بزرگ به‌جا خواهد‌گذاشت.

صفحه و بند اين ساعت از نمايشگر كاغذ الكترونيكي ساخته شده‌اند، تكنولوژي كه با آنچه در كتاب‌خوانهاي الكترونيكي كيندل استفاده شده‌ بسيار متفاوت است. استفاده از اين نمايشگر به آن معني است كه مي‌توان صفحه و بند ساعت را به‌ شكل‌ها و الگوهاي مختلفي تغيير داد.

اين ساعت را مي‌توان به 24 طرح و شكل تغيير داد و اين تغيير از طريق كليدي كه روي بدنه ساعت قرار گرفته ايجاد مي‌شود. حسگري حركتي در اين ساعت گنجانده شده‌است كه باعث مي‌شود زماني كه فرد دستش را براي مشاهده ساعت بالا مي‌آورد، صفحه ساعت روشن شود.

 نسخه كنوني اين ساعت هيچ قابليتي به‌جز قابليت‌هاي يك ساعت مكانيكي را ارائه نمي‌دهد و بيشتر به‌نظر مي‌آيد اين ساعت نمونه‌اي اوليه از ساعت‌هايي هوشمند باشند كه قابليت‌هاي بيشتري خواهند‌داشت. براي مثال اين ويژگي كه صفحه ساعت و بند آن قابليت نمايش دارند مي‌تواند نشان از آن بايد كه شايد در آينده پيام‌ها برروي صفحه ساعت نشان داده نشوند و دور مچ كاربر به نمايش درآيند.

يكي از دست‌اندركاران پروژه FES به وال استريت‌ژورنال گفته است كه نام سوني را در اين محصول پنهان ساخته‌اند تا ارزش حقيقي آن را دريابند و ميزان تقاضاي مصرف‌كنندگان را براي استفاده از اين محصول بسنجند. سوني توليد اين محصول را به دور از جنجال نگه داشته تا گروهي مجزا به‌نام Fashion Entertainment روي اين محصول كار كند. اين گروه كمپيني عمومي را براي تامين بودجه ساخت اين ساعت راه‌اندازي كرده و تاكنون توانسته 30 هزار دلار بودجه جمع‌آوري كند.

کد خبر 279475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha