سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از اعضای این شورا خواست با جدیت، مانع ادامه جنایات رژیم صهیونیستی بر ضد مردم فلسطین شود.

فلسطین

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، سید محمد علی متقی نژاد عضو هیئت نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت این سازمان با موضوع حمایت از غیر نظامیان در درگیریهای مسلحانه، ادامه کشتار و نقض حقوق مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی را نتیجه فرار رژیم صهیونیستی از پاسخگوئی خواند.

وی از شورای امنیت سازمان ملل خواست اقداماتی را برای حمایت از غیرنظامیان در فلسطین اشغالی و سایر مناطق جهان در دستور کار قرار دهد.

عضو هیئت نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل با اشاره به اینکه غیر نظامیان در درگیری‌های مختلف ضربات زیادی را متحمل می شوند ،تصریح کرد: بخش بزرگی از کاستی ها در حمایت از غیر نظامیان در درگیری ها، عدم احترام به اصول حقوق بشر بین المللی و حقوق بشر دوستانه است.

سید محمد علی متقی نژاد افزود: اعمال استانداردهای دوگانه در مورد محاسبه اقدامات جنایتکاران و فرار از پاسخگوئی آنها، به تشدید درگیری ها و نقض حقوق غیر نظامیان منجر خواهد شد .

وی افزود : نمونه بارز این امر رژیم صهیونیستی است که با وجود اینکه خود عامل بحران در خاورمیانه است با متهم کردن دیگران از پاسخگوئی فرار می کند و به جنایتهای خود ادامه می دهد .

عضو هیئت نمایندگی کشورمان توجه اعضای شورای امنیت را به اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی و بویژه نوار غزه جلب کرد و گفت: این رژیم با بمب های مختلف به غیر نظامیان حمله کرده و با محاصره یک و نیم میلیون نفر از مردم غزه، این منطقه را به بزرگترین زندان جهان تبدیل کرده است .

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به فراخوان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می پیوندد که خواستار رفع محاصره غزه و محدودیتهای ناشی از آن شده است .

سید محمد علی متقی نژاد در بخش دیگری از سخنانش توجه به ریشه درگیری ها در مناطق مختلف جهان را خواستار شد که در مواردی از جمله فقر، محرومیت، حاشیه نشینی، مداخله و اشغال خارجی را شامل می شود.

وی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست اقداماتی را برای جلوگیری از اعمال جنایت برضد غیر نظامیان بعمل آورد .

متقی نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد: با اتخاذ تدابیر مختلف از سوی شورای امنیت سازمان ملل، صدمات به غیر نظامیان در درگیری کاهش یابد و مرتکبان جنایت ها با تعقیب قضائی به عدالت سپرده شوند.

کد خبر 227867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز