گروه بین‌الملل: مقام‌های رژیم صهیونیستی قصد دارند ۸ روستای فلسطینی را با خاک یکسان کنند چون به ادعای آنها آواره شدن هزارو۳۰۰ نفر از ساکنان این روستاها باعث صرفه‌جویی در پول و وقت نظامیان این رژیم می‌شود!

قرار است دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در رابطه با این پرونده تصمیم‌گیری کند که در آن نظامیان رژیم صهیونیستی با حمایت دولت اسرائیل طرح تخریب کامل این روستاها را مطرح کرده‌اند. درصورت صدور مجوز این اقدام بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از ساکنان ۸ روستای کرانه باختری از خانه و کاشانه خود آواره خواهند شد. مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش مدعی شده‌اند که این روستاها در منطقه نظامی ساخته شده‌اند. مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که با تخریب این روستاها و امکان تمرین نظامی در این منطقه ارتش می‌تواند در هزینه‌ها و وقت خود صرفه‌جویی کند.

ساکنان این روستاها علیه این طرح به دادگاه شکایت کرده‌اند. مقام‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که در سال ۱۹۷۶ محل این روستاها منطقه نظامی اعلام شده و روستاها در سال ۱۹۸۰ ساخته شده‌اند. این در حالی است که فلسطینی‌ها در شکایت‌ خود اسنادی ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد قدمت این روستاها به سال ۱۸۳۰ بازمی‌گردد.

کد خبر 225570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز