یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌ها در خبری فوری گزارش دادند که محمود عباس استعفای رامی الحمد الله را پذیرفت.

عباس رامی‌عبدالله

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه خبری روسیه الیوم گزارش داد که سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که محمود عباس امروز (یکشنبه 2 تیر) استعفای رامی الحمدالله را پذیرفت.

نبیل ابو ردینة، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استعفای رامی الحمدالله، نخست وزیر دولت موقت فلسطین را پذیرفت و وی را به موظف به انجام وظایفش تا زمان تشکیل دولت جدید کرد.

به دنبال نشستی که میان عباس و الحمدالله در خصوص اختیارات نخست وزیر موقت برگزار شد، محمود عباس روز جمعه 24 ساعت به وی مهلت داد تا در خصوص استعفایش تجدید نظر کند.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه اخیرا به نقل از منابع آگاه در تشکیلات خودگردان گزارش داده بود که حمد الله از استعفای خود منصرف شده و در نشست روز جمعه قرار شد حمدالله با عباس نشست دیگری را ظرف دو روز آینده برگزار کند و در آن نشست دو طرف به اختلافات خود پایان دهند.

نخست‌وزیر جدید دولت موقت فلسطین روز پنجشنبه و دو هفته بعد از مراسم تحلیف، استعفای خود را تقدیم محمود عباس کرد.

دلایل استعفای رامی حمدالله این است که اختیارات وی شفاف و مشخص نبوده و دامنه آنها از اختیارات زیاد ابو عمرو، معاون نخست‌وزیر در امور سیاسی و محمد مصطفی، معاون نخست‌وزیر در امور اقتصادی، متمایز نیست.

کد خبر 220069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز