همشهری آنلاین: حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به شدت محکوم و اعلام کرد: آنچه مقاومت فلسطین انجام داد، تنها گزینه موجود برای رویارویی با دشمنی‌های بی‌پایان اسرائیل است.

حزب‌الله لبنان و حماس حملات علیه نوار غزه را محکوم کردند

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه در واکنش به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بخش‌های مختلف نوار غزه، ضمن محکوم کردن این حمله، تاکید کرد: پاسخ مقاومت به این حمله‌ها در حقیقت یادآوری این مسئله به اسرائیل است که باید به بندهای توافق‌ آتش‌بس پایبند بوده و آنها را نقض نکند.

در این بیانیه آمده است: آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، در حقیقت دشمنی آشکار صهیونیست‌ها تحت حمایت آمریکا است؛ آمریکایی که مسئول اصلی اقدامات اسرائیل است و رهبری تل‌آویو را بر عهده دارد.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد: آنچه گروه‌های فلسطینی و در راس آن گردان‌های القدس انجام دادند، در حقیقت این نکته را به دشمن یادآوری می‌کند که باید به بندهای توافقنامه آتش‌بس پایبند باشد.

در بیانیه حزب‌الله تاکید شده که تعداد حملات اسرائیل به بیش از 1600 حمله در دو سال گذشته می‌رسد و آنچه باعث شد گروه‌های مقاومت فلسطین دست به حمله بزنند، تلاش برای شکستن سکوت جهان و رساندن این پیام به گوش دشمن بود که مقاومت، آتش‌بس را امضا کرده ولی هرگز اجازه نمی‌دهد که دشمن بدون هیچ واهمه‌ای، مرتکب جنایت شود.

حزب‌الله همچنین در بیانیه خود سکوت برخی کشورهای عربی و جامعه جهانی نسبت به حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را به شدت محکوم و تاکید کرد: آنچه مقاومت فلسطین انجام داد، تنها گزینه موجود برای پایان دادن به دشمنی‌های روزافزون اسرائیل است.

در پایان این بیانیه‌ بر اهمیت نقش جهان عرب و اسلام در حمایت از ملت فلسطین و تشویق کشورها برای کمک به مسئله فلسطین تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز به نوبه خود در این بیانیه، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم و اسرائیل را مسؤل حامل این حملات دانست.

کد خبر 253048
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز