همشهری آنلاین: نیروهای اشغالگر صهیونیست با حمله به تظاهرات کنندگان در بیت المقدس که به مناسبت ˈروز زمینˈ برگزار شد، تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

شبکه ˈالمیادینˈ روز یکشنبه 93/01/10 اعلام کرد: ساکنان شهر بیت المقدس اشغالی با برگزاری راهپیمایی در خیابان‌های این شهر، سالگرد روز زمین را گرامی داشتند، اما نیروهای اشغالگر طبق معمول با توسل به خشونت تظاهر کنندگان را سرکوب کردند.

تنها چند دقیقه پس از آغاز راهپیمایی فلسطینی‌ها در بیت المقدس به مناسبت سی و هشتمین سالگرد روز زمین، خشونت نیروهای اشغالگر آغاز شد. این نیروها با حمله به مراکز تجاری و جوانان فلسطینی تعدادی از آنان را دستگیر کردند. نیروهای صهیونیستی با پرتاب بمب‌های صوتی به سوی تظاهر کنندگان فلسطینی حتی از حمله به زنان هم خودداری نکردند.

نیروهای اشغالگر در حملات خود از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند. در این حملات دستکم 20 نفر مجروح شدند. پس از هر حمله نیروهای اشغالگر و متفرق شدن تظاهر کنندگان، بار دیگر تظاهرات با حضور تعداد بیشتری شکل می‌گرفت.

روز زمین جایگاه خاصی در بین ساکنان بیت المقدس دارد، زیرا حوادثی که به تاریخی شدن این روز منجر شد، هم اکنون علیه ساکنان این شهر اشغالی هم اجرا می‌شود و غصب اراضی آنان و شهرک سازی برای یهودیان افراطی به صورت مداوم و بدون وقفه ادامه دارد.

تظاهر کنندگان در بیت المقدس اعلام کردند که جنگی همه جانبه علیه اهالی این شهر در جریان است، زیرا شهرک سازی از یک سو اراضی و منازل آنان را می بلعد و حملات مکرر افراطیون راستگرا و نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی هم مقدسات آنان را هدف گرفته و بازداشت‌های بی دلیل فلسطینی‌ها و مالیات‌های گوناگون همه و همه عرصه را بر اهالی این شهر تنگ کرده است.

روز زمین یک روز مبارزه و مقاومت برای همه فلسطینی‌ها محسوب می‌شود، زیرا در سال 1967 فلسطینی‌ها توانستند مانع مصادره اراضی خود در منطقه ˈالجلیلˈ در اراضی اشغالی 1948 شوند. این مبارزه شش شهید داشت.

اقدامات سرکوبگرانه و خشونت آمیز اشغالگران اسرائیلی علیه تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی‌ها در بیت المقدس نشان دهنده ترس و نگرانی صهیونیست‌ها از حافظه زنده، متحد و تاریخی فلسطینی‌ها است که آنان را برای مقاومت تا رسیدن به طلوع آزادی تشویق می‌کند.

کد خبر 254226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز