دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی روسیه دوشنبه 21 مه اعلام کرد، مجموعه‌های زنیت موشکی " S-400" حفاظت از آسمان مسکو را بر عهده می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری نووستی از مسکو، ژنرال "الکساندر زلین"  گفت این سامانه که همزمان توان هدفگیری 20 جسم پرنده را داشته و رادارآنها قابلیت رویت هواپیماهایی که با تکنولوژی " Stealth" ساخته شده اند را دارد از اول ژوئیه سال میلادی جاری آسمان مسکو و منطقه مرکزی فدراسیون روسیه را بر عهده خواهند گرفت.

وی افزود که در حال حاضر این هنگ جهت شلیک به اهداف فرضی و آموزش در یکی از میادین تیر نیروی هوایی مستقر شده ست.

فرمانده نیروی هوایی گفت که بعد از عملیات شلیک، گردان اول که در "الکتروستال" (حومه مسکو) مستقر شده از اول ژوئیه به کشیک نظامی حفاظت از پایتخت وارد خواهد شد.

سامانه پدافند موشکی "S-400" (تریومف) برای انهدام انواع اجسام پرنده، هواپیماها، هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های بالدار در نظر گرفته شده است. 

" С-400" را می توان برای مقابله با اهداف بالستیکی نیز استفاده کرد که این ویژگی آن را به صورت حلقه کلیدی در ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی منطقه علمیات نظامی در می‌آورد.

حداکثر برد مجموعه به هدف های آیرودینامیکی 400 کیلومتراز لحاظ مسافت و 30 کیلومتر از لحاظ ارتفاع می‌باشد. وجه تمایز مهم"S-400" از " S-300" موشک‌هایی جدید با کلاهک‌های هدفیابی خودکار (اتوگیداژ) می‌باشد.

کد خبر 22589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز