شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخالفان سیاست‌های ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه قرار است روز شنبه 14آوریل (25 فروردین) علیه دولت تظاهراتی را در خیابان‌های مسکو برپا کنند.

به گزارش خبرگزاری بی بی سی، ائتلاف مخالفان روسیه موسوم به روسیه دیگر، روز شنبه تظاهرات مخالفت آمیزی را برگزار خواهد کرد.

پیشتر دولت روسیه به دولت بریتانیا نسبت به حضور بوریس برژووسکی ناراضی تبعیدی روس در لندن ، هشدار داده بود و خواستار تحویل این مخالف دولت پوتین به مقامات کرملین شده بود.

در خواست دولت روسیه مبنی بر تحویل دادن  برژووسکی موجی از نارضایی را میان مخالفان بر انگیخته است.

برژووسکی میلیونر روس که در لندن به سر می‌برد، اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین ادعا کرده بود که درصدد انجام انقلابی علیه دولت پوتین است.

برژووسکی که اظهارات جنجال برانگیزش موقعیت وی را به شدت وخیم کرده بود، چندی بعد ضمن اصلاح ادعا‌های پیشین خود گفت: من از تغییرات بدون خونریزی استقبال می‌کنم و نه از تغییرات خشونت بار.

برژووسکی متهم است که در زمان آغاز روند خصوصی سازی در روسیه به طور غیر قانونی ثروت اندوزی کرده است. ثروت او اکنون 1.4 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.


خبرگزاری آسوشیتد پرس، اما گزارش داده است دولت روسیه به منظور جلوگیری ار به خشونت کشیده شدن تظاهرات 9 هزار نیروی پلیس را به مسکو فرا خوانده است که بخش مهمی از نیرو‌ها را پلیس ضد شورش تشکیل می‌دهند.

در همین راستا گاری کاسپاروف قهرمان شطرنج جهان و رییس جریان مخالف روسیه دیگر و میخاییل کاسیانف نخست وزیر روسیه، ادعا کرد‌اند که به آن‌ها نسبت به حضور در تظاهرات روز شنبه هشدار داده است.

به رغم انتقادات شدی احزاب مخالف از دولت پوتین رییس جمهوری روسیه هنوز هم نزد بسیاری از مردم روسیه از محبوبترین سیاستمداران این کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 19515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز