جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رمضان قدیروف 30 ساله، پسر احمد قدیروف، نخستین رئیس جمهور چچن که در یک عملیات تروریستی در گروزنی به قتل رسید، با سوگند به قانون اساسی روسیه و کتاب مقدس قرآن، رسما به سمت ریاست جمهوری چچن رسید.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «نیزاویسیمایا گازیه تا»، رمضان قدیروف سی ساله، پسر احمد قدیروف، نخستین رئیس جمهور چچن که در 9 ماه مه سال 2004 در طی یک عملیات تروریستی در گروزنی به قتل رسید،  با سوگند به قانون اساسی روسیه و کتاب مقدس قرآن، رسما به سمت ریاست جمهوری چچن رسید و دوره اختیارات خود را آغاز کرد و جوانترین رهبرمنطقه ای در فدراسیون روسیه گردید.

به نوشته این روزنامه، در مراسم تحلیف قدیروف، بیش از 1200 میهمان از شخصیتهای سیاسی و، اجتماعی و مذهبی چچن، روسیه و کشورهای خارجی حضور داشتند.

ولادیمیر پوتین که خود قدیروف را برای انتصاب این پست به پارلمان چچن معرفی و مورد تایید قرار داده بود، خود در این مراسم حضور نداشت و صرفا به ارسال پیام تبریکی به وی بسنده نمود. رئیس جمهور روسیه در این پیام توجه رئیس جمهور جوان چچن را به تحکیم صلح، ثبات، امنیت، رفاه اجتماعی شهروندان و توسعه این جمهوری جلب نمود.

رمضان قدیروف نیز طبق وعده‌ای که به مردم چچن داده بار دیگر تاکید کرد که عزم خود را جزم کرده تا صلح، امنیت و رفاه را به مردم این جمهوری بازگرداند.

کد خبر 18896

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز