همشهری آنلاین: امیر سرتیپ دوم ستاد ضیاء بخش نصیری زیبا، پس از 5 ماه تحمل درد ناشی از جراحات جنگ تحمیلی به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

شهید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم تشیع پیکر مطهر این فرمانده فقید ارتش امروز صبح با حضور امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، خانواده و جمعی از فرماندهان و همرزمان وی از مقابل ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر پوردستان در این مراسم با اشاره به دلاورمردیهای این فرمانده شجاع ارتش، اظهار داشت: او از فرماندهانی بود که با تمام قوت و قدرت در مقابل هجوم نیروهای بعثی ایستادگی کرد و درکنار سربازانش به عنوان خط شکن عمل می کرد.

امیر نصیری زیبا که در سال 1336 به استخدام ارتش در آمده بود، پس از گذراندن دوره های متعدد نظامی در یگانهای ارتش مشغول خدمت شد.

با وقوع انقلاب اسلامی و بروز جنگ تحمیلی از اول فروردین ماه سال ۱۳۶۰ عازم جبهه های جنگ شد و در سمت فرمانده گردان 163، فرمانده تیپ های یک، دو و سه لشگر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان، فرمانده تیپ 40 سراب و فرمانده لشگر ۷۷ نیروی زمینی ارتش به انجام امور محوله پرداخت.

امیر نصیری زیبا در دوران دفاع مقدس در عملیات های میمک، طریق القدس، فتح المبین، ثامن الائمه (ع)، بیت المقدس، رمضان و مرصاد حضور پر رنگی داشت .

وی در عملیات میمک به علت کمبود شدید آب به دو کلیه اش آسیب جدی وارد شد، اما پس از جنگ تحمیلی هیچ گاه به ثبت جانبازی خود اقدام نکرد. این فرمانده دفاع مقدس پس از 33 سال خدمت در سال 1369 بازنشسته شد.

این امیر سرافراز پس از سالها درد و رنج ناشی از مجروحیت در دوران دفاع مقدس، از ابتدای فروردین 92 در بیمارستان های متعدد بستری شد، اما در نهایت به دلیل بروزدردهای ناشی از بیماریش، در تاریخ سوم مرداد ماه جاری دعوت حق را لبیک گفت و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

کد خبر 224796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز