همشهری آنلاین:فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش این نیرو در آبان‌ماه سال جاری، با پشتیبانی و حضور هوانیروز و تمامی یگان‌های این نیرو خبر داد.

پوردستان

به گزارش تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش با عنوان "قمر بنی‌هاشم" در منطقه جنوب کشور در آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

وی هدف این رزمایش را نمایش حد کمال قابلیت‌های رسته زرهی عنوان کرد و گفت: غرض ما این است که نشان دهیم رسته زرهی چگونه در فضای ناهمطراز می‌تواند وارد شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: احساس ما زمانی‌که فضای ناهمطراز مطرح شد، این بود که نیروی زمینی نمی‌تواند قابلیت‌های لازم را در این فضا داشته باشد، اما دکترین رسته زرهی تعریف شد و کتاب کاربرد نیروی زرهی را در رزم ناهمطراز نوشتیم و در این رزمایش قصد داریم آن را در صحنه عمل و در منطقه جنوب شرق کشور انجام دهیم.

پوردستان خاطر نشان کرد: رزمایش قمر بنی‌هاشم در یک منطقه بسیار وسیع و گسترده در 3 محور عملیاتی انجام می‌شود، ضمن اینکه در این رزمایش از ظرفیت هوانیروز بهره‌برداری عمیقی هم در بخش خودی و هم در بخش دشمن‌نما خواهد شد.

وی این رزمایش را یک رزمایش دوطرفه معرفی کرد و گفت: در این رزمایش یک سری از یگان‌ها به صورت دشمن‌نما و یگان‌های دیگر به عنوان نیروی خودی انجام وظیفه خواهند کرد و تلاش داریم صحنه نبرد ناهمطراز را به صورت واقعی پیش چشم تمام کارشناسان نظامی به نمایش بگذاریم و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ابراز امیدواری کرد که این رزمایش تبدیل به الگویی برای رزمایش‌های گسترده بعدی شود و اظهار داشت: انشاءالله رزمایش قمر بنی‌هاشم به الگوی دیگر رزمایش‌هایی که قصد داریم در فضای ناهمطراز برگزار کنیم تبدیل شود.

پوردستان در خصوص یگان‌های شرکت کننده در این رزمایش، گفت: تمامی یگان‌های نیروی زمینی اعم از یگان های تیپ 65 نیروی مخصوص، یگان‌های هوابرد و یگان‌های پیاده در این رزمایش شرکت خواهند کرد، اما ثقل حرکت، نیروهای زرهی با پشتیبانی عمیق و وسیع هوانیروز خواهد بود.

کد خبر 227525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز