همشهری آنلاین: مرحله پنجم از سلسله رزمایش های الی بیت المقدس بسیج در سال ۹۲ ، پنج شنبه و جمعه این هفته در چهار استان خوزستان، ایلام، لرستان و بوشهر برگزار می‌شود.

رزمایش

به گزارش تسنیم، سرهنگ نصرت الله سیف معاون مقاومت مردمی و آموزش نظامی بسیج در خصوص مرحله آتی سلسله رزمایش‌های الی بیت المقدس بسیج، گفت: قرارگاه امام هادی(ع) برای اجرای مرحله پنجم رزمایش‌های الی بیت المقدس گردان‌های بیت المقدس و کوثر بسیج چهار استان خوزستان، ایلام، لرستان و بوشهر را انتخاب کرده که به طور همزمان این رزمایش ها پنج شنبه و جمعه این هفته 21 و 22 آذر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش کمیت و کیفیت این رزمایش ها نسبت به سال گذشته، افزود: رزمایش‌های امسال با توجه به این که استعداد گردان های بیت المقدس و کوثر بسیج نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته با دو سوم ظرفیت گردان های کل کشور برگزار می‌شود.

معاون مقاومت مردمی و آموزش نظامی بسیج ادامه داد: البته برنامه‌ها و تدابیر لازم برای یک سوم گردان‌هایی که در رزمایش حضور ندارند برای تداوم آمادگی آن ها انجام شده است.

سیف با اشاره به تشکیل هشت قرارگاه فرعی امام هادی(ع) برای هشت مرحله رزمایش‌های الی بیت المقدس گفت: قرارگاه فرعی پنجم امام هادی(ع) که امر هدایت کل رزمایش این هفته را بر عهده دارد در استان خوزستان مستقر خواهد بود.

وی گفت: در این رزمایش گردان‌های حاضر در یک آزمون عملی، آموزش هایی که طی سال در گردان‌های خود دیده‌اند را می‌سنجند و نمایندگانی از ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد فرماندهی کل سپاه و سازمان بسیج مستضعفین نیز با نظارت دقیق نسبت به حسن اجرا و مواردی که در رزمایش های بعدی باید اصلاح شود اقدام می‌کنند.

کد خبر 242149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز