همشهری آنلاین: چهارمین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، ظهر امروز با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده و با موفقیت کامل پایان یافت.

امیر حسین چیت فروش

به گزارش تسنیم، امیر حسین چیت فروش، سخنگوی رزمایش هوایی فداییان ولایت 4 با اعلام خبر پایان موفقیت آمیز این رزمایش، گفت: در این رزمایش بزرگ که با شرکت کلیه پایگاه های شکاری نیروی هوایی ارتش با محوریت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس برگزار شد، بار دیگر اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: انواع راکت ها و بمب های هوشمند هدایت شونده سبک و سنگین، سامانه های ارتباطی و مخابراتی بهینه سازی شده، تجهیزات رزمی بومی و تولید شده توسط یگان های جهاد خودکفایی نیروهای مسلح و دستاوردهای جدید رزم هوایی در این رزمایش بزرگ مورد آزمایش و تست عملیاتی قرار گرفتند.

سخنگوی رزمایش هوایی فداییان ولایت 4با اشاره به تغییر شرایط آب و هوایی در روزهای پایانی رزمایش گفت: الحمدلله کلیه برنامه های پروازی توسط انواع جنگنده های شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین و پروازهای تاکتیکی گشت و شناسایی دریایی بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده و در ساعت مقرر با موفقیت به پرواز درآمدند و اهداف هوایی متحرک و نیز اهداف زمینی مورد نظر در جزایر جنوب خلیج فارس و منطقه عمومی رزمایش را با دقت مورد اصابت قرار دادند.

امیر چیت فروش تصریح کرد: همزمان با برگزاری این رزمایش هوایی، کارشناسان و ناظرانی از ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد فرماندهی ارتش و ستاد نیروی هوایی بر کلیه مراحل رزمایش اعم از موج اول که مرحله شناسایی و دریافت اطلاعات رزمی و موج دوم که مرحله رزمی و اصلی رزمایش بود، نظارت داشتند و این روند تا پایان موج سوم رزمایش که مرحله انقال تجهیزات و بازگشت یگان های پروازی به پایگاه های خود می باشد، ادامه دارد.

وی افزود: الحمدلله نتیجه رزمایش از آنچه که ما در اهداف کلی خود پیش بینی کرده بودیم فراتر بود و دستاوردهای ارزشمندی برای مجموعه نیروی هوایی ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به همراه داشت.

سخنگوی رزمایش هوایی فداییان ولایت 4 در پایان از سایر نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، قرارگاه تاکتیکی رزمایش، فرماندهان، خلبانان پیشکسوت و جوان و کادرهای پروازی و فنی شرکت کننده در رزمایش و کلیه مسئولان، ناظران، کارشناسان و رسانه های حاضر در منطقه رزمایش که در شرایط نامتعارف آب و هوایی با صلابت و اقتدار مأموریت های خود را با موفقیت انجام دادند تقدیر و تشکر کرد و افزود: پیام رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، امنیت، صلح و دوستی با کشورهای منطقه و اعلام آمادگی رزمی این نیرو در هر زمان و شرایطی است.

کد خبر 243276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز