همشهری آنلاین: امیر چیت‌فروش با بیان اینکه برخی از تجهیزات حساس و ارتقایافته هواپیماهای ساخت داخل بویژه هواپیمای صاعقه در رزمایش نهاجا مورد آزمایش عملیاتی قرار می‌گیرد، گفت: از فردا انواع بمب‌های سخت صخره‌شکن را نیز مورد آزمایش قرار خواهیم داد.

 جنگنده صاعقه

به گزارش فارس، امیر خلبان حسین چیت فروش سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت 4 در حاشیه این رزمایش گفت: کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش بویژه پایگاه‌های هوایی تبریز، شیراز، اصفهان، بوشهر و چابهار با محوریت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس و با انواع هواپیماهای شناسایی، شکاری، رهگیر و ترابری در مرحله دوم رزمایش فداییان حریم ولایت 4 شرکت می کنند.

وی افزود: مرحله اول که گسترش، انتقال تجهیزات و شناسایی است، امروز به کار خود پایان خواهد داد و اطلاعات کسب شده برای اجرای بمباران هوایی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده به خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی و به منظور اجرای مرحله دوم رزمایش ابلاغ شده است.

سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت 4 با اعلام این مطلب که رویکرد این رزمایش درس از مکتب عاشوراست تصریح کرد: خلبانان جوان و شجاع آموزش دیده و متبحر نیروی هوایی ارتش با تأسی از فرهنگ عاشورایی و تجربه گرانبهای پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، دانسته‌ها و تاکتیک‌های رزمی را در این رزمایش تمرین خواهد کرد.

چیت‌فروش همچنین گفت: در این رزمایش، انواع هواپیماهای جنگنده از جمله سوخو24 با شعاع و برد عملیاتی بلند، اف 4، اف 5 و میراژ همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای c130 حضور دارند.

وی افزود: ما در رزمایش‌های قبلی نیروی هوایی ارتش انواع موشک‌های نقطه زن و رادار زن را مورد آزمایش قرار دادیم و انشاءالله در این رزمایش از فردا انواع بمب‌های سخت صخره شکن را نیز مورد آزمایش قرار خواهیم داد.

چیت فروش با بیان اینکه برخی از تجهیزات حساس و ارتقا یافته هواپیماهای ساخت داخل بویژه هواپیمای صاعقه در این رزمایش مورد آزمایش عملیاتی قرار می‌گیرد، گفت: ترابری تجهیزات رزمی در ارتفاع پست توسط هواپیماهای c130 و اجرای عملیات در شرایط آب و هوایی نامتعارف در شب و روز توسط هواپیماهای فانتوم و اف 24 در دسته های مختلف پروازی در این رزمایش پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: درگیری‌های هوا به هوا، استفاده از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری به عنوان برخی از برنامه‌های رزمی در مرحله اصلی رزمایش فداییان حریم ولایت 4 به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

کد خبر 243068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز